ve table

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
ken petersen
Nyt Medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 03 jan 2005, 17:07
Geografisk sted: sønderjylland

ve table

#1 Indlæg af ken petersen »

jeg ville lige høre om der er nogle gode råd om ve table . hvor skal man starte og hvor skal man slutte når man laver den første gang
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Hvis det er indelingen map- rpm.
så vilde reg på rpm aksen indele således at efter maks moment at der kun var 2 rpm bins tilbage op til maks rpm.<og lægge et par rpm ind hvor det svarer til de mest alm hastigheder.
ved map vilde jeg starte med 30 kpa og arbejde mig op til 100 kpa eller maks tryk.
Når man så har logget et stykke tid finder man hurtigt sine map værdier, og rpm værdier, aka der hvor ve værdierne ændre sig mest, og justere ind derefter.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
ken petersen
Nyt Medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 03 jan 2005, 17:07
Geografisk sted: sønderjylland

#3 Indlæg af ken petersen »

den er indelt TPS RPM.
nu har jeg prøvet at taste hele tabellen ind 2 gange og sent den til ecu uden resultat :( og hvis jeg så trykker fetch from ecu kommer der ikke noget og alt hvad jeg har tastet er væk :cry: but why :twisted:
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Ikke for at fornærme dig, men har du spænding på Ms imens du sender til ecu?
(det er en klassisk first-time-user fejl)

Hvad viser MS i realtime visningen?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Har du behov for at køre alpha-N?

Hvilken motorkonfiguration?
Store knaster, og spjældhuse, eller?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
ken petersen
Nyt Medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 03 jan 2005, 17:07
Geografisk sted: sønderjylland

#6 Indlæg af ken petersen »

motor er en standart ford 2,0 dohc. og der var støm til ecu....
alpha n???? hvad er det
jeg prøver mig lidt frem i dag så må vi se om det ikke bare er en fejl 40 :wink:
xillur
Senior Medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

#7 Indlæg af xillur »

Jeg gætter ud fra dine indlæg, at du er ret ny mht MS.
Jeg har også for nylig stiftet bekendtskab med vidunderet og det bedste jeg kan anbefale er at læse, læse, læse i Megamanualen:

http://www.msefi.com/msinfo/manual/mtabcon.htm

Du finder stortset svarende på alle spørgsmål der (ikke at det skal være forbudt at spørge :wink: )
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#8 Indlæg af Nolan »

ken petersen skrev:motor er en standart ford 2,0 dohc. og der var støm til ecu....
alpha n???? hvad er det
jeg prøver mig lidt frem i dag så må vi se om det ikke bare er en fejl 40 :wink:


Alpha-N står for spjældvinkel - RPM. Det vil sige du styrer motoren udfra spjældpotentiometeret og omdrejningerne.

Speed-Density står for RPM-Manifoldtryk (ja omtrent ihvertfald....Den bruger også indsugningsluftens temperatur til at beregne 'tætheden'). Her styrer du udfra omdrejningerne og manifoldtrykket (MAP-sensoren på MS printet).

Der skal være rigtigt gode argumenter for at køre Aplha-N, da det er en hel del lettere at tune bilen ind i Speed-Density. Hvis du er helt new-comer, vil jeg ihvertfald ikke anbefale Alpha-N.

Mvh
Nolan
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#9 Indlæg af Morten VJ »

Søg efter filen med navn settings, og åben den, her er tps-map dot indstilliet.
At den ikke gemmer værdierne.
Har du en usb port, eller kører du serielt.
Usb porten kan give mange underlige problemer.
En ting er sikkert du behøver ikke ps dot til din opsætning.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
ken petersen
Nyt Medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 03 jan 2005, 17:07
Geografisk sted: sønderjylland

#10 Indlæg af ken petersen »

jeg er helt ny med ms, og da mit tekniske engelsk ikke er så så godt , kommer jeg nok til at spørge en del :lol:
jeg har lånt en gammel lap top uden usb så den skulle være fin nok
jeg skal først ha kigget på det i dag så jeg håber det kommer til at brumme lidt :D
Besvar