ve table
Redaktør: Moderatorer
-
ken petersen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 03 jan 2005, 17:07
- Geografisk sted: sønderjylland
ve table
jeg ville lige høre om der er nogle gode råd om ve table . hvor skal man starte og hvor skal man slutte når man laver den første gang
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvis det er indelingen map- rpm.
så vilde reg på rpm aksen indele således at efter maks moment at der kun var 2 rpm bins tilbage op til maks rpm.<og lægge et par rpm ind hvor det svarer til de mest alm hastigheder.
ved map vilde jeg starte med 30 kpa og arbejde mig op til 100 kpa eller maks tryk.
Når man så har logget et stykke tid finder man hurtigt sine map værdier, og rpm værdier, aka der hvor ve værdierne ændre sig mest, og justere ind derefter.
MVH
Morten
så vilde reg på rpm aksen indele således at efter maks moment at der kun var 2 rpm bins tilbage op til maks rpm.<og lægge et par rpm ind hvor det svarer til de mest alm hastigheder.
ved map vilde jeg starte med 30 kpa og arbejde mig op til 100 kpa eller maks tryk.
Når man så har logget et stykke tid finder man hurtigt sine map værdier, og rpm værdier, aka der hvor ve værdierne ændre sig mest, og justere ind derefter.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
ken petersen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 03 jan 2005, 17:07
- Geografisk sted: sønderjylland
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Ikke for at fornærme dig, men har du spænding på Ms imens du sender til ecu?
(det er en klassisk first-time-user fejl)
Hvad viser MS i realtime visningen?
(det er en klassisk first-time-user fejl)
Hvad viser MS i realtime visningen?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Har du behov for at køre alpha-N?
Hvilken motorkonfiguration?
Store knaster, og spjældhuse, eller?
Hvilken motorkonfiguration?
Store knaster, og spjældhuse, eller?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
ken petersen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 03 jan 2005, 17:07
- Geografisk sted: sønderjylland
-
xillur
- Senior Medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
Jeg gætter ud fra dine indlæg, at du er ret ny mht MS.
Jeg har også for nylig stiftet bekendtskab med vidunderet og det bedste jeg kan anbefale er at læse, læse, læse i Megamanualen:
http://www.msefi.com/msinfo/manual/mtabcon.htm
Du finder stortset svarende på alle spørgsmål der (ikke at det skal være forbudt at spørge
)
Jeg har også for nylig stiftet bekendtskab med vidunderet og det bedste jeg kan anbefale er at læse, læse, læse i Megamanualen:
http://www.msefi.com/msinfo/manual/mtabcon.htm
Du finder stortset svarende på alle spørgsmål der (ikke at det skal være forbudt at spørge
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
E10 2002 1973 Tracktoy
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
ken petersen skrev:motor er en standart ford 2,0 dohc. og der var støm til ecu....
alpha n???? hvad er det
jeg prøver mig lidt frem i dag så må vi se om det ikke bare er en fejl 40
Alpha-N står for spjældvinkel - RPM. Det vil sige du styrer motoren udfra spjældpotentiometeret og omdrejningerne.
Speed-Density står for RPM-Manifoldtryk (ja omtrent ihvertfald....Den bruger også indsugningsluftens temperatur til at beregne 'tætheden'). Her styrer du udfra omdrejningerne og manifoldtrykket (MAP-sensoren på MS printet).
Der skal være rigtigt gode argumenter for at køre Aplha-N, da det er en hel del lettere at tune bilen ind i Speed-Density. Hvis du er helt new-comer, vil jeg ihvertfald ikke anbefale Alpha-N.
Mvh
Nolan
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Søg efter filen med navn settings, og åben den, her er tps-map dot indstilliet.
At den ikke gemmer værdierne.
Har du en usb port, eller kører du serielt.
Usb porten kan give mange underlige problemer.
En ting er sikkert du behøver ikke ps dot til din opsætning.
MVH
Morten
At den ikke gemmer værdierne.
Har du en usb port, eller kører du serielt.
Usb porten kan give mange underlige problemer.
En ting er sikkert du behøver ikke ps dot til din opsætning.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
ken petersen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 03 jan 2005, 17:07
- Geografisk sted: sønderjylland