hjælp med Blow Off - Dump ventil

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Gæst

hjælp med Blow Off - Dump ventil

#1 Indlæg af Gæst »

hej, jeg har sat kompressor sc14 på min vw 1,8 passat med den blæsser ud i Blow Off - Dump ventil fra tomgang og op hvad kan det være ?
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#2 Indlæg af RSV »

Det er vel kun naturligt, hvis du kører med åben ventil, kompressoren laver jo luft hele tiden, også i tomgang
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Thomas - Clio
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15

#3 Indlæg af Thomas - Clio »

jeg tror du har monteret den forkert, den kan f-eks siddet lige føre indsugningspjældet, med en slange hen i indsugningsmanifolden
Gæst

#4 Indlæg af Gæst »

den sider på indsugningsmanifolden hend til bremseforstærkern ?
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#5 Indlæg af Saab-Daniel »

Den skal sidde et sted før dit gasspjæld (altså selve monteringen af ventilen) og så skal den have den lille vacuum-slange tilsluttet et sted efter gasspjæld. Den skal ikke have fra bremseforstærkeren, der vil der jo være vacuum hele tiden, sådan som jeg forstår det...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

Hvis det er en roots sc14 der normalt sidder på toyota agze motor,er der el-kobling på.Den skal ikke køre hele tiden.Har du sluttet det rigtig til.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#7 Indlæg af grydesvamp »

Billede

som vist på billedet er bov'en monteret FØR gasspjæld og vacum slangen fra bov'en skal monteres EFTER spjældet.
når du slipper gassen lukker spjældet og der dannes vacum i indsugningsmanifolden samtidig med at trykket stiger FØR spjældet på den måde bliver bov'en aktiveret håber du forstår..
Fri bane fuld hane! :-)
Gæst

#8 Indlæg af Gæst »

Jeg siger tak få svarene , nu er den fesse ind tak.

v.h. frank
Besvar