Min taunus 2.0i V6 med MS og turbo *update 21-8-05*

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Postal DK
Medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Min taunus 2.0i V6 med MS og turbo *update 21-8-05*

#1 Indlæg af Postal DK »

Efter lidt bøvl med og sætte benzinpumpe på taunusen, er den nu sat på og køre klar.

Så nu går det store arbejde ind med og få den til og køre ordenligt :)

En STOR tak til HenrikGM :!:
Senest rettet af Postal DK 21 aug 2005, 11:22, rettet i alt 6 gange.
Postal DK
Medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#2 Indlæg af Postal DK »

Så har jeg været ude og rulle lidt i den, køre ok måske lidt træg til og tage max gas når den kommer op i omdrejninger.

Ser mit o2 signal ikke lidt sært ud, skal vel ikke så og flippe sådan. ???

Billede
Postal DK
Medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#3 Indlæg af Postal DK »

ØV !
Min 2.8 motor ville ikke holde olie tryk så den gamle 2.0 V6 er lagt igen dog stadig med MS ..

efter og have sat cc med til 2000 i megatune satrte den op og kørte som en "mis"" :D

Så nu er det ud på vejen og teste bilen
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#4 Indlæg af Havneren »

Dit lamda signal ser ud nøjagtig som det skal!!! Lig mærke til at der hvor hvor du slipper gassen der falder dine lamda tal til under 0,5 - Præcis som det skal. Den ryger straks op igen når du ligger gas på i næste gear... Fint fint.

Men ok... I forhold til din TPS visse steder ser den ud til at gå lidt fed i dellast.

V/h Christian
Postal DK
Medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#5 Indlæg af Postal DK »

Ok. :)

Regner med jeg laver et log med den "nye" motor i dag.
Brugeravatar
Solow
Nyt Medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Gladsaxe
Kontakt:

Hmmm..

#6 Indlæg af Solow »

Du skriver at den gamle 2.0 er lagt i igen... men med MS !!

Vil det sige at indsuget fra en 2.8/2.9 passer sammen med en 2.0 ??

Mit spørgsmål bunder i at jeg gerne vil sætte et 2.0 indsug med karb på min 2.9 når jeg skal til syn...

Ved godt det lyder åndsvagt, men 2.9éren ligger i en Transporter fra ´82, og jeg kan lige akkurat få den synet hvis jeg kan få det gamle indsug på!!

Martin
Postal DK
Medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#7 Indlæg af Postal DK »

Jep den passer lige over på.
Brugeravatar
Solow
Nyt Medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Gladsaxe
Kontakt:

okay..

#8 Indlæg af Solow »

Hvor er det smukt tak...

Det betyder jo også at jeg kan være kørende imens jeg sætter mit MS på..

Så det kan godt være at jeg gerne vil have fat i dig på et tidspunkt og høre hvad du måtte lave om for at det virkede med det gamle EFI, men det vender vi lige tilbage til en dag..

Tak for hjælpen.
Postal DK
Medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#9 Indlæg af Postal DK »

Nu er min min jo en 2.8 og ikke en 2.9. men vil ikke tro der er forskel på indsugningssiden på topstykket. Ved der er forskel på udstødnings siden 2 port på en 2.8 og 3 på en 2.9.

Min taunus er jo født som karburator bil og ikke indsprøjtning, så har selv bygget benzin pumpe på. Er sprunget direkte til MS køre ikke med nogle EFI dele, kun TPS er den orginale scorpio.
Brugeravatar
Solow
Nyt Medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Gladsaxe
Kontakt:

Øhh..

#10 Indlæg af Solow »

Hvad med alle sensorer.. der har du vel brugt dem der sad i 2.8éren.. her tænker jeg på ATS, CTS og dem... og hvad med tænding ??
Besvar