Side 1 af 1

Få spørgsmål om DHLA karburatorer igen-igen-igen

: 17 jul 2005, 22:07
af Volvo-Dennis
Hej Alle.

Jeg sad og kiggede nogle sider på nettet den anden dag, for jeg søgte lidt info om nogle dobbeltkarburatorer. Så faldt jeg over en udtalelse som lød på at Dellorto DHLA'erne skulle være nemmere at justere end tilsvarende model fra Weber? er det rigtig, og hvis ja, hvad er så forskellen? For er princippet i de to ikke ens?
Og en sidste ting, hvis man ser kaburatoren på "luftfiltersiden" så er der selvfølgelig de to venturier, men der er også et lille hul i den firkantede del i toppen af den? hvad formål har dette hul?

Mvh. Dennis

: 17 jul 2005, 22:24
af Morten VJ
Hullet er til udluftning af svømmerhuset.
Eller mere korrekt det sørger for et ensartet trykfald over benzindelel hvis filtret er tilstoppet, eller restriktivt.
Om dellorto er nemmere at justere Ja og nej, det kommer helt an på tunerens erfaring.
En ting er sikkert Weber stoppede udviklingen på et tidspunkt hvor Dellorto fortsatte.

MVh

Morten

: 17 jul 2005, 22:53
af Volvo-Dennis
Ok, tak for det Morten. Så har jeg fået styr på det også :D

Endnu en gang mange tak.

Mvh. Dennis