Hej Alle.
Jeg sad og kiggede nogle sider på nettet den anden dag, for jeg søgte lidt info om nogle dobbeltkarburatorer. Så faldt jeg over en udtalelse som lød på at Dellorto DHLA'erne skulle være nemmere at justere end tilsvarende model fra Weber? er det rigtig, og hvis ja, hvad er så forskellen? For er princippet i de to ikke ens?
Og en sidste ting, hvis man ser kaburatoren på "luftfiltersiden" så er der selvfølgelig de to venturier, men der er også et lille hul i den firkantede del i toppen af den? hvad formål har dette hul?
Mvh. Dennis
Få spørgsmål om DHLA karburatorer igen-igen-igen
Redaktør: Moderatorer
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
Få spørgsmål om DHLA karburatorer igen-igen-igen
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hullet er til udluftning af svømmerhuset.
Eller mere korrekt det sørger for et ensartet trykfald over benzindelel hvis filtret er tilstoppet, eller restriktivt.
Om dellorto er nemmere at justere Ja og nej, det kommer helt an på tunerens erfaring.
En ting er sikkert Weber stoppede udviklingen på et tidspunkt hvor Dellorto fortsatte.
MVh
Morten
Eller mere korrekt det sørger for et ensartet trykfald over benzindelel hvis filtret er tilstoppet, eller restriktivt.
Om dellorto er nemmere at justere Ja og nej, det kommer helt an på tunerens erfaring.
En ting er sikkert Weber stoppede udviklingen på et tidspunkt hvor Dellorto fortsatte.
MVh
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs