Få spørgsmål om DHLA karburatorer igen-igen-igen

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

Få spørgsmål om DHLA karburatorer igen-igen-igen

#1 Indlæg af Volvo-Dennis »

Hej Alle.

Jeg sad og kiggede nogle sider på nettet den anden dag, for jeg søgte lidt info om nogle dobbeltkarburatorer. Så faldt jeg over en udtalelse som lød på at Dellorto DHLA'erne skulle være nemmere at justere end tilsvarende model fra Weber? er det rigtig, og hvis ja, hvad er så forskellen? For er princippet i de to ikke ens?
Og en sidste ting, hvis man ser kaburatoren på "luftfiltersiden" så er der selvfølgelig de to venturier, men der er også et lille hul i den firkantede del i toppen af den? hvad formål har dette hul?

Mvh. Dennis
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Hullet er til udluftning af svømmerhuset.
Eller mere korrekt det sørger for et ensartet trykfald over benzindelel hvis filtret er tilstoppet, eller restriktivt.
Om dellorto er nemmere at justere Ja og nej, det kommer helt an på tunerens erfaring.
En ting er sikkert Weber stoppede udviklingen på et tidspunkt hvor Dellorto fortsatte.

MVh

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#3 Indlæg af Volvo-Dennis »

Ok, tak for det Morten. Så har jeg fået styr på det også :D

Endnu en gang mange tak.

Mvh. Dennis
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Besvar