har forsøgt at sætte min rpm begrenser til 4000 rpm på soft cut hvor den fløtter ign til tdc.
og hard cut til 4500 rpm med 3 ud af 5 pulser
og når jeg når 4500 og forsøger at fortsætte så skyder den op under min kompressor (lyder ikke godt), nogen der har erfaring eller en forklaring
køre 21u3 og kun med tændings delen
RPM begrensning
Redaktør: Moderatorer
-
FALFA
- Senior Medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
- Geografisk sted: tæt på kbh
- Kontakt:
RPM begrensning
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
En mulig forklaring kan være at en cyl står i ventiloverlap, har ikke forbrændt sidste gang. når en anden rammer udstødnings fasen, og muligvis kan antende gasserne i manifolden, og der med trykke tilbage igennem indsugnings kanalen.
Problemet burde forsvinde hvis du ændre omdrejnings tallet, eller kører med 5 ud af 5 gnister.
Havde faktisk fenomenet på en bil med 45 mm webere, og en 300 graders knast, den spøttede baglæns i tomgang.
Ikke noget alvorligt indtil jeg opdagede at den fyldte luftfilter kassen med benzin. Drænhuller blev boret meget hurtigt.
MVH
Morten
Problemet burde forsvinde hvis du ændre omdrejnings tallet, eller kører med 5 ud af 5 gnister.
Havde faktisk fenomenet på en bil med 45 mm webere, og en 300 graders knast, den spøttede baglæns i tomgang.
Ikke noget alvorligt indtil jeg opdagede at den fyldte luftfilter kassen med benzin. Drænhuller blev boret meget hurtigt.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html