Volvo 240 tuning & udstødningsdimension.
Redaktør: Moderatorer
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
Volvo 240 tuning & udstødningsdimension.
Hej alle.
Sad lige og gjorde mig nogle tanker om mit lille projekt. Jeg er ved at bygge en B230'er med to dobbelte dellorto karburatorer, V-knast og bananmanifold. Så er det jeg kommer til at tænke på om sportsudstødning vil give noget? Om det kan gå at køre med bananmanifolden og så bare standard hele vejen bagud? er det noget man taber effekt på? For effektforøgelsen er ikke sådan pokkers stor ved denne ombygning.. Nogle som har lidt erfaring på dette område?
Mvh. Dennis
Sad lige og gjorde mig nogle tanker om mit lille projekt. Jeg er ved at bygge en B230'er med to dobbelte dellorto karburatorer, V-knast og bananmanifold. Så er det jeg kommer til at tænke på om sportsudstødning vil give noget? Om det kan gå at køre med bananmanifolden og så bare standard hele vejen bagud? er det noget man taber effekt på? For effektforøgelsen er ikke sådan pokkers stor ved denne ombygning.. Nogle som har lidt erfaring på dette område?
Mvh. Dennis
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Min gl b 20 motor blev væsentlig kvikkere med en turbo udstødning. 2,25-2,5".
Så en tunet 2,3 fortjener en 2,5" udstødning. som et godt kompromis.
MVH
Morten
Så en tunet 2,3 fortjener en 2,5" udstødning. som et godt kompromis.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvad satan et japser rørhale på en volvo
Udfra denne diminsion skulde man jo tro at du havde min 500 hk.
Men det er vel styling, og jeg er for gammel til det pjat.
Sideskørterne kan de købes løse?
Jeg er træt af stenslag under dørene.
MVH
Morten
Udfra denne diminsion skulde man jo tro at du havde min 500 hk.
Men det er vel styling, og jeg er for gammel til det pjat.
Sideskørterne kan de købes løse?
Jeg er træt af stenslag under dørene.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
Jamen det er et stunt jeg lige havde lyst til at lave, men er efter meget kort tid blevet træt den.. Fra siden ser det ud af lort, og støjniveauet ligger rimelig højt.. På en tur fra Århus til grænsen og tilbage igen er man ved at blive lidt ør i knolden.. Så nu skal der noget andet på i en fart. Har tænkt på noget simons. Sideskørterne ved jeg ikke om kan købes løse, men ham som sælger de komplette kit, går vidst under navnet Kim S inde på bilgalleri og har en mørkerød 855'er.. Prøv evt at kigge i den blå avis, det var der jeg fandt ham.
Forresten, mht til krumtaps-udluftning. På den motor jeg er ved at lave, er det nok bare med et bette filter på den sorte plast-kasse på blokken, eller skal man ligefrem til at have en "catch-can" på og alt muligt?
Mvh. Dennis
Forresten, mht til krumtaps-udluftning. På den motor jeg er ved at lave, er det nok bare med et bette filter på den sorte plast-kasse på blokken, eller skal man ligefrem til at have en "catch-can" på og alt muligt?
Mvh. Dennis
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
De kommer helt an på hvordan du laver luft indsuget.
Filtre direkte på karburatorene, og du bliver nød til at lave en fancy chatch tank af en 2,5l sprinkler dunk.
Lidt mere avanceret, så laver man en kasse og fører en slange ud foran køleren hvor man monterer filtret, og man monterer slangen fra krumtaaphusudluftningen lige inden kassen.
Mindre lyd men mere effekt.
Mvh
Morten
Filtre direkte på karburatorene, og du bliver nød til at lave en fancy chatch tank af en 2,5l sprinkler dunk.
Lidt mere avanceret, så laver man en kasse og fører en slange ud foran køleren hvor man monterer filtret, og man monterer slangen fra krumtaaphusudluftningen lige inden kassen.
Mindre lyd men mere effekt.
Mvh
Morten
Senest rettet af Morten VJ 12 jul 2005, 01:53, rettet i alt 1 gang.
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Anonymous skrev:Ved min svoger kører med 3" Ferrita hele vejen på hans 240 Turbo med 260 hk
Nice dvs, at jeg kan vinde ca 40 hk ved at gå ,75 tomme op i størrelse.
Vel ikke uden yderligere modefikationer
Men helt seriøst hvor meget larmer den i tomgang og ved dellast.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Gæst