tempertur sensor

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
PR
Nyt Medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 09 jul 2005, 20:04

tempertur sensor

#1 Indlæg af PR »

Hej alle sammen
Jeg har snakke med nogle venner om, man kan få nogle hk ud af at sætte en fast modstand i stikket, der hvor luft temperturen føleren sidder i. Men mit spørgsmål gå på om Lambda sonden ikke vil juster et evt exstra benzin forbrug tilbage igen. Og vi tro det virker sådan da. Vi har prøvet på en pug 206 1,6.

Håber i kan hjælpe :D
M.V.H. Patrick
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Lambdasonden er kun aktiv når motortempen er over ca 55 grader, og kun i tomgang, og dellast. resten af tiden er den der bare, og gør ingenting.
Hvis du ændre på modstanden til lufttemp sensoren, så snyder du systemet til at tro at der kommer mere luft ind end der i realiteten gør.
Så hvis du har ændret motorens volumen, så kan det give lidt ekstra hk.
Men ellers ingen ting, medmindre fabrikkens indstillinger er helt hen i vejret.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

Morten VJ skrev:Lambdasonden er kun aktiv når motortempen er over ca 55 grader, og kun i tomgang, og dellast. resten af tiden er den der bare, og gør ingenting.
Hvis du ændre på modstanden til lufttemp sensoren, så snyder du systemet til at tro at der kommer mere luft ind end der i realiteten gør.
Så hvis du har ændret motorens volumen, så kan det give lidt ekstra hk.
Men ellers ingen ting, medmindre fabrikkens indstillinger er helt hen i vejret.

MVH

Morten


Tak for det. Det var lige hvad jeg havde brug for t.tak patrick
xillur
Senior Medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af xillur »

nja og dog... faktisk kan det teoretisk godt tænkes, at der i visse situationer kan hentes en hestekraft eller 2...

F.eks skulle Motronic 1.3 (som der sidder på bmw e30 87-) stille tændingen op til 1.5gr frem ved den laveste MAT temp i forhold til den højeste MAT temp. Det i sig selv er jo ikke en garanti for flere heste og kan jo også bare resultere i tændingsbanken...

Jeg vil ikke anbefale produktet, sælger påstår ofte at have vundet 20hk på vidunderet, men han skal vel også sælge dimsen :wink:
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
Gæst

#5 Indlæg af Gæst »

xillur skrev:nja og dog... faktisk kan det teoretisk godt tænkes, at der i visse situationer kan hentes en hestekraft eller 2...

F.eks skulle Motronic 1.3 (som der sidder på bmw e30 87-) stille tændingen op til 1.5gr frem ved den laveste MAT temp i forhold til den højeste MAT temp. Det i sig selv er jo ikke en garanti for flere heste og kan jo også bare resultere i tændingsbanken...

Jeg vil ikke anbefale produktet, sælger påstår ofte at have vundet 20hk på vidunderet, men han skal vel også sælge dimsen :wink:


Jeg har prøvet det på en pug 206 1,6 ejeren siger han kan mærke et bedre træk over 3500 omdr. Vi satte er 3k ohm modstand i, Det skulle svare til 20 C har også prøvet med en 6k ohm modstand men der var ikke noget mærkebart, så 3k ohm blev sat i igen.

Så er virker måske måske ikke. Det er lidt mærkeligt de sælger dem når der ikke er grundlag for de virker. Men på den anden side er der masse der sælger små dimser der ikke virker efter hensigten.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

xillur skrev:nja og dog... faktisk kan det teoretisk godt tænkes, at der i visse situationer kan hentes en hestekraft eller 2...

F.eks skulle Motronic 1.3 (som der sidder på bmw e30 87-) stille tændingen op til 1.5gr frem ved den laveste MAT temp i forhold til den højeste MAT temp. Det i sig selv er jo ikke en garanti for flere heste og kan jo også bare resultere i tændingsbanken...

Jeg vil ikke anbefale produktet, sælger påstår ofte at have vundet 20hk på vidunderet, men han skal vel også sælge dimsen :wink:


Gå ned til den lokale radioforhandler og køb et potentiometer til 5dkr. Så kan man justere modstanden, og dermed effekten af fidusen.

Men jeg savner dok. for at det virker.....Interessant så er der ikke nogen billeder af produktet på QXL.....Sjovt, ikke?

Har spurgt sælger om man ikke kunne få et vellignende billede, og det vil man ikke rigtigt lægge ud. Mærkeligt.... :?

Eller?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
PR
Nyt Medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 09 jul 2005, 20:04

#7 Indlæg af PR »

HenrikGM skrev:
xillur skrev:nja og dog... faktisk kan det teoretisk godt tænkes, at der i visse situationer kan hentes en hestekraft eller 2...

F.eks skulle Motronic 1.3 (som der sidder på bmw e30 87-) stille tændingen op til 1.5gr frem ved den laveste MAT temp i forhold til den højeste MAT temp. Det i sig selv er jo ikke en garanti for flere heste og kan jo også bare resultere i tændingsbanken...

Jeg vil ikke anbefale produktet, sælger påstår ofte at have vundet 20hk på vidunderet, men han skal vel også sælge dimsen :wink:


Gå ned til den lokale radioforhandler og køb et potentiometer til 5dkr. Så kan man justere modstanden, og dermed effekten af fidusen.

Men jeg savner dok. for at det virker.....Interessant så er der ikke nogen billeder af produktet på QXL.....Sjovt, ikke?

Har spurgt sælger om man ikke kunne få et vellignende billede, og det vil man ikke rigtigt lægge ud. Mærkeligt.... :?

Eller?


Nej det er ikke så mærkeligt da Man kun få en 2,7 K ohm modstand til en 1kr og 4 stk A4 sider. for den lette sum af 100 kr Det er en god fidus :shock:
M.V.H. Patrick
Besvar