Hej Alle,
Har fået bilen ud og rulle med MSNS, og den er pt kørbar. Er dog lidt usikker mht til justeringen, og ville i den forbindelse høre om der var nogen i københavnsområdet der lige ville hjælpe mig igang så jeg kan få den grovjusteret så jeg kan køre med mere end 0,1 bar tryk. HenrikGM har lovet at hjælpe mig med finjusteringen, men jeg skal lige spare sammen til at komme til jylland og ville da også godt selv få lidt føling med det.
Var ude og prøve at justere i går, og synes mine logs siger at den kører lidt magert, men synes at lambda-signalet opfører sig lidt skummelt.
Håber der er nogen der evt. lige kan afse et par timer en eftermiddag så jeg kan komme i gang!!!
MSNS: Nogen i København der vil hjælpe mig igang?
Redaktør: Moderatorer
-
mazdarati
- Medlem
- Indlæg: 146
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: KBH
- Kontakt:
MSNS: Nogen i København der vil hjælpe mig igang?
Turbo-sælgeren til Turbo-køberen:"Der er ikke mange glæder tilbage her i livet, men jeg kan garantere dig for at én af dem er lige hér i denne kasse!"
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
mazdarati
- Medlem
- Indlæg: 146
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: KBH
- Kontakt:
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
mazdarati skrev:nej det har jeg desværre ikke har kun en NB!
Det stinker HÅRDT må jeg sige.
Har selv forsøgt at komme frem til noget brugbart med NB - men synes ikke at det bliver rigtigt godt.
En af mine venner har en WB og jeg har lige fået i stand at han kommer forbi i aften. Så satser jeg på at det bliver godt
-
mazdarati
- Medlem
- Indlæg: 146
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: KBH
- Kontakt:
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
mazdarati skrev:hvad så Wildert, blev det en succes?
Absolut kig forbi: http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?p=73249#73249
-
xillur
- Senior Medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
jar, jeg kan ligeså godt bekende kulør, kammeraten det er mig
Jeg har også forsøgt mig med NB tuning og mine erfaringer er langt fra gode.
Her et lille erfaringsgrundlag fra kompressor bmw´en:
Vi havde ikke den store fornemmelse for hvor bilen lå rent blandingsmæssigt og da den kørte med 0.8bars ladetryk ville vi være sikre og ligge os på den fede side. Det resulterede i en yderst mystisk adfærd fra NB sonden, hvor den skiftevis viste meget magert og skiftevis viste noget vi troede kunne bruges til noget... Vi prøvede, at gå nedaf og lidt opad i værdierne, men syntes aldrig rigtigt, at vi kom frem til noget brugbart som sagt.
Så monterede vi min nylig ankomne WB sonde og i løbet af 2 runs havde jeg halveret værdierne i ve tabellen, så grunden til at NB sonden viste magert var simpelthen fordi vi blæste uafbrændt benzin ind på sonden.
Jeg valgte at trimme den sikkert og lagde blandingen på lambda 0.85 fra 2500rpm til ca 5000rpm og derefter trak jeg blandingen ned til 0.80 og lod den køre med det til redline. Det eliminerede tændingsbanken på 95oktan, hvilket jeg syns er vigtigere end at hive få ekstra heste ud af kareten.
Resultatet blev iøvrigt 326hk og 409nm målt på 2 felter uden den store forskel, ganske godt gået af en 2.7liters maskine med standard indsugning/udstødning og med 0.8bars labdetryk.
Jeg har også forsøgt mig med NB tuning og mine erfaringer er langt fra gode.
Her et lille erfaringsgrundlag fra kompressor bmw´en:
Vi havde ikke den store fornemmelse for hvor bilen lå rent blandingsmæssigt og da den kørte med 0.8bars ladetryk ville vi være sikre og ligge os på den fede side. Det resulterede i en yderst mystisk adfærd fra NB sonden, hvor den skiftevis viste meget magert og skiftevis viste noget vi troede kunne bruges til noget... Vi prøvede, at gå nedaf og lidt opad i værdierne, men syntes aldrig rigtigt, at vi kom frem til noget brugbart som sagt.
Så monterede vi min nylig ankomne WB sonde og i løbet af 2 runs havde jeg halveret værdierne i ve tabellen, så grunden til at NB sonden viste magert var simpelthen fordi vi blæste uafbrændt benzin ind på sonden.
Jeg valgte at trimme den sikkert og lagde blandingen på lambda 0.85 fra 2500rpm til ca 5000rpm og derefter trak jeg blandingen ned til 0.80 og lod den køre med det til redline. Det eliminerede tændingsbanken på 95oktan, hvilket jeg syns er vigtigere end at hive få ekstra heste ud af kareten.
Resultatet blev iøvrigt 326hk og 409nm målt på 2 felter uden den store forskel, ganske godt gået af en 2.7liters maskine med standard indsugning/udstødning og med 0.8bars labdetryk.
