hjælp til vw 1,8

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Gæst

hjælp til vw 1,8

#1 Indlæg af Gæst »

Hej med jer har et problem med min passat 1.8 i monop.
Den tikker, har skifte ventilløfter men tikker stadie,
Har hørt at kan være dyssen der tikker eller hvad kan det være.
Bilen har kørt 165,000 km. Hjælp mig.

v. h. frank
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#2 Indlæg af Wildert »

Dysen klikker en del - det er en elektromekanisk indretning, og det giver nu en gang noget lyd.
Prøv at finde en anden bil med elektronisk indsprøjtning og lyt til den og prøv at sammenligne.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

Wildert skrev:Dysen klikker en del - det er en elektromekanisk indretning, og det giver nu en gang noget lyd.
Prøv at finde en anden bil med elektronisk indsprøjtning og lyt til den og prøv at sammenligne.



tak for det vil jeg prøve,det er fordi jeg skal have sc14 roots kompressor
på, så skulle den grene være 110 % o.k.
men har lige et spørgsmål ,den har ligt udfald fra tomgang og op til 2500 o/m har
udskiftet tændspole og modul og t-kabler / tændrør men er der i nu?
Hvad kan der være galt?
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#4 Indlæg af RSV »

øhh beskriv nærmere
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Gæst

#5 Indlæg af Gæst »

[quotudfald

ja der giver lille bom fra udstødninig ,fra tomgang og op til 2500 o/m har som skivet udskiftet tændspole og modul og t-kabler / tændrør.
Hvad kan der være galt?

v.h. frank
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#6 Indlæg af RSV »

uha kan være lidt svær den der, men da du har tjekket din tænding og udskiftet div. dele så er det nok ikke der den er gal,

for en sikkerhedsskyld tjek lige at din knast dår på mærkerne og at remmen ikke er slap, der kan være lækage i dit vakum system( kan høres ved en svag hvislen) ellers har jeg en mistanke om at du måske har en død lambdasonde, da det kun er op til ca 2500 omdr. og det er tæt på det omdrejnings tal hvor styringen begynder at køre open loop, tjek evnt. for dårlige forbindelser

mvh rs
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#7 Indlæg af VAG mekaniker »

det kan også være din tps som er ved at være slidt!
Hvor langt har den kørt?

mvh peter
Gæst

#8 Indlæg af Gæst »

vag mekaniker skrev:det kan også være din tps som er ved at være slidt!
Hvor langt har den kørt?

mvh peter


den har 165,000 km og hvad er en tps ?

v.h. frank
Besvar