Blokeret puls-air på volvo top? samt vandkanaler...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

Blokeret puls-air på volvo top? samt vandkanaler...

#1 Indlæg af Volvo-Dennis »

Hej Alle..

Er der nogen der ved hvad synshallen siger til at man fjerner sit puls-air system helt, og blokerer de små huller i topstykket? Toppen er en 530 top fra en B230.

Et andet lille problem jeg er stødt på er at der er to vandkanaler på indsugningssiden af topstykket, mener de normalt er forbundet med standard indsugningsmanifolden, men disse kanaler skal nu blokeres, da jeg skal have nogle dellorto manifolde på i stedet.. er der en som har lidt erfaring med dette? Se evt. det vedhæftede billede for at se vandkanalerne...


Dennis
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Absolut ingenting hvis bilen er uden kat, og ellers kan overholde forurenings normen for årgangen.

Hullerne i topstykket dækker den nye manifold ikke dem ?

Jeg havde samme problem med min indsprøjtnings manifold.
Og fandt nogle frostpropper hos den lokale topstykke renoverings specialist.
Volvo var ikke særligt hjælpsomme.

Som sidste udvej kunne man svejse nøgle øre på manifolden, og planslibe denne, eller finde et topstykke der er født med sprøjt.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#3 Indlæg af Volvo-Dennis »

Okay, det er i orden.. Bilen er nemlig uden kat osv. Men jeg har også allerede flået systemet af den "nye" motor.

De nye manifolde dækker desværre ikke hullerne, så jeg må også lige have fat i sådan nogle frostpropper.

Har du forresten meget styr på alle de regler der er mht. tuning og syn?

Dennis
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Nej jeg har ikke styr på alle regler.
Men som hoved regel gælder 20% reglen.
Og der er to instanser der har hver deres regler.
Hvis vi tager den dyre først.
Told og skvat.
Så er det tilladt at montere en anden motor i bilen, sålænge den nye ikke overstiger 20% i effektforøgelse. og man ikke bygger om således at der bliver tale om et modelskifte.
Bilsynet holder sig også til de 20%, men hvis fabrikanten godkender en større forøgelse, med div større bremser, ogsv. så er det ok med dem,
Men så kan t&s komme og sige at nu har du skiftet model, og skal derfor svare afgift.
Trykladning er desværre helt ulovligt, da man siger med rette at effekten overstiger de 20 %
Så egentlig er din kobination ulovlig da du overstiger de 20 % med den nye motor, medmindre den er født med en b230 blok.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#5 Indlæg af Volvo-Dennis »

Okay! men den er jo født med en B230 blok, men ikke en A, men en K motor. Men der står B230 samme sted på begge blokke. Det at der står B230 på dem begge, det gør det vel lovligt? Tror du at de feks. kigger ind og tjekker nummeret inde på topstykket og alt muligt?

Dennis
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Besvar