turbo på 1,8l

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
mazda

turbo på 1,8l

#1 Indlæg af mazda »

Hej
Jeg har en t2 turbo fra en 2,9l diesel som jeg vil sætte på min
mazda 626 GE 1,8l. eller er den for lille?
havde tængt mig ca 0,4/0,5 bar.
Kim Frederiksen
Senior Medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:13
Geografisk sted: København

#2 Indlæg af Kim Frederiksen »

den er lidt i underkanten, men de 0.5 bar burde den kunne lade!
-- If it has wheels, I can race it --
mazda

#3 Indlæg af mazda »

jeg tænker på trykket i udstødningsmanifolden, vil det blive for højt,
så det kan skade motoren
Kim Frederiksen
Senior Medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:13
Geografisk sted: København

#4 Indlæg af Kim Frederiksen »

det tror jeg ikke!! der skal RIGTIGT meget til at motoren tager direkte skade af det! men en større turbo vil uden tvivl køre bedre på din motor!! noget T3 værk fra en gammel saab turbo for eksempel!

virkede i hvert fald FINT++ på min corolla coupe 1,6 4AGTE
-- If it has wheels, I can race it --
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#5 Indlæg af duckstar »

Næsten uanset hvad kompressortrim den er i vil den være for lille. Jeg har en T2 på en 1,2 liters motor hvor den passer perfekt til. Jeg synes du skal gå op i en T3.
Vh. Anders
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#6 Indlæg af 2fat2fly »

De skriver lidt om her hvad der passer til hvad :

http://www.scanturbo.dk/images/t_efterm ... T2plus.jpg
mazda

#7 Indlæg af mazda »

hvad mener du med for lille? er det for stort modtryk eller for lidt luft.
havde tænkt mig ca 0,4bar
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#8 Indlæg af duckstar »

Uanset hvor lavt tryk du har tænkt dig at køre med skal du huske, at en T2'ers udstødningshus er meget lille. Det vil virke som en prop i udstødningen, hvorfor en T3 med et trim tilpasset din motors volumen vil være at foretrække.

Med en T2 på en 1,8 liters motor kan du komme ud for at manifolden bliver ekstremt varm, samt at laderen simpelthen får en ret lille levetid pga. den "løber fra sig selv".
Vh. Anders
mazda

#9 Indlæg af mazda »

tak for hjælpen.
så tror jeg at jeg vil finde en T3 i steden for
Besvar