Side 1 af 1

MAP-sensor istedet for luftmængdemåler??

: 08 jun 2005, 22:54
af Kristian_L
Hej... Jeg har en 2,0e (CIH) der kører med LE-jet. styring. Kan jeg koble en mapsensor til den styring så jeg kan skrotte mængdemåleren??

Er deet en linær stigning der er på luftmængdemålener ifht. RPM?? Og ligeledes med MAP-sensoren???

På forhånd mange tak!

: 09 jun 2005, 21:30
af Kristian_L
Ikke nogen der kan hjælpe??

: 09 jun 2005, 21:59
af HenrikGM
Jo, det duer ikke.

Nok ikke det svar du gerne ville have, men sådan er det nok.

: 09 jun 2005, 22:19
af Kristian_L
[quote="HenrikGM"]Jo, det duer ikke.

Nok ikke det svar du gerne ville have, men sådan er det nok.[/quote

Nej det var ikke lige det jeg håbede på :/ Det er nemlig mht. spjældhuse. Men så ville en MS pakke vel kunne klare skærene??
Hvad ville så være smartet, køre med TPS eller MAP??


På forhånd mange tak!

: 09 jun 2005, 22:50
af HenrikGM
Har du spjældhuse og ret vild knast, så kan du glemme at køre med MAP.

Så hedder det TPS sensor istedet(alpha-N)

: 09 jun 2005, 23:02
af Kristian_L
HenrikGM skrev:Har du spjældhuse og ret vild knast, så kan du glemme at køre med MAP.

Så hedder det TPS sensor istedet(alpha-N)


Okay... MS kan vel også køre Alpha? Desværre er min TPS bare 3 kontaktor der fortæller om spældet er lukket, midt eller åben... men er det ikke bare i bund og grund en varibel mod. 0-5 V?

: 09 jun 2005, 23:37
af HenrikGM
Ja, det kan MS.

Ja, det er en variabel modstand

Kommer du til DHB, så kan du da se et par biler der kører alpha-N...