MAP-sensor istedet for luftmængdemåler??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Kristian_L
Junior Medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 15 feb 2004, 16:46
Geografisk sted: Aalborg

MAP-sensor istedet for luftmængdemåler??

#1 Indlæg af Kristian_L »

Hej... Jeg har en 2,0e (CIH) der kører med LE-jet. styring. Kan jeg koble en mapsensor til den styring så jeg kan skrotte mængdemåleren??

Er deet en linær stigning der er på luftmængdemålener ifht. RPM?? Og ligeledes med MAP-sensoren???

På forhånd mange tak!
Kristian_L
Junior Medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 15 feb 2004, 16:46
Geografisk sted: Aalborg

#2 Indlæg af Kristian_L »

Ikke nogen der kan hjælpe??
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

Jo, det duer ikke.

Nok ikke det svar du gerne ville have, men sådan er det nok.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Kristian_L
Junior Medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 15 feb 2004, 16:46
Geografisk sted: Aalborg

#4 Indlæg af Kristian_L »

[quote="HenrikGM"]Jo, det duer ikke.

Nok ikke det svar du gerne ville have, men sådan er det nok.[/quote

Nej det var ikke lige det jeg håbede på :/ Det er nemlig mht. spjældhuse. Men så ville en MS pakke vel kunne klare skærene??
Hvad ville så være smartet, køre med TPS eller MAP??


På forhånd mange tak!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Har du spjældhuse og ret vild knast, så kan du glemme at køre med MAP.

Så hedder det TPS sensor istedet(alpha-N)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Kristian_L
Junior Medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 15 feb 2004, 16:46
Geografisk sted: Aalborg

#6 Indlæg af Kristian_L »

HenrikGM skrev:Har du spjældhuse og ret vild knast, så kan du glemme at køre med MAP.

Så hedder det TPS sensor istedet(alpha-N)


Okay... MS kan vel også køre Alpha? Desværre er min TPS bare 3 kontaktor der fortæller om spældet er lukket, midt eller åben... men er det ikke bare i bund og grund en varibel mod. 0-5 V?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

Ja, det kan MS.

Ja, det er en variabel modstand

Kommer du til DHB, så kan du da se et par biler der kører alpha-N...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar