LMM går i stykker igen igen

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
A3-Quattro
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 04 sep 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

LMM går i stykker igen igen

#1 Indlæg af A3-Quattro »

Jeg har fået flyttet min LMM over på tryksiden i forbindelse med en større lader, fik det anbefalet af RH motorsport. Men problemmet er bare at jeg har skiftet 2 LMM nu, og de har kun blive kørt 4-500km indtil de døde.... :cry:

Hvad kan problemet være, er det for følsomme eller kan der være noget som kan ødelægge dem.

Skal siges at der er helt rent, da jeg også har fået ny intercooler og rør, samt krumtaps udluftning, ingen olie eller lign.

Eller kan det være jeg bare har været uheldig med de 2 sidste LMM?
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<
A3-Quattro
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 04 sep 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#2 Indlæg af A3-Quattro »

Bilen er en Audi A3 1.8T 180hk Egas model, som er blevet upgraderet med en GT28RS lader.

LLM føleren sidder i et speciellavet rustfrit hus på 80mm indvendig mål
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#3 Indlæg af mh »

hvorfor ville de have den om på tryksiden???
jeg ville helst holde den på suge sidden grundet at hvad der end måtte komme af småting fra laderen ville kunne lave skade fordi de er så følsomme men det lyder underligt at du ikke kan kører længere end som du angiver :?
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
A3-Quattro
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 04 sep 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#4 Indlæg af A3-Quattro »

De mener den står bedre i tomgang derover, når man opgradere til et større hus til LMM føleren.

Ja, det er mærkeligt at den ikke kan klare mere.... :cry:

Kan det være varme eller evt. vand....kan de tåle det...?
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#5 Indlæg af mh »

det er jo en eller to små tråde som bliver varmet op så alt hvad der kan ramme den af vand og lign ville ikke være godt derfor kan jeg ikke forstå de vil have den ind hvor der kan komme ting med tryk på som kan skade tråden....

jeg ville flytte om hvor den originalt sad (før turboen)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
A3-Quattro
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 04 sep 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#6 Indlæg af A3-Quattro »

Ja, jeg kan heller ikke forstå det, men det sku give en roligere tomgang, samt bedre speeder respons...

Men de burde jo vide hvad de taler om, så jeg gjorde selvfølgelig det de sagde som var bedst for bilen...

Men det er bare ikke sjovt at skifte hver 500km... :cry:

Men de har også sagt fra start af at jeg sku gå over til en BMW 330i LMM, den sku aldrig gå til. Men det er bare det at den koster 2200kr+moms

Men jeg giver den lige en chance mere, hvis den går i stykker igen, så bliver det nok en BMW måler.
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<
heino ascona b
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11 maj 2004, 18:06
Geografisk sted: østfyn

#7 Indlæg af heino ascona b »

prøv at flyt den tilbage og se om det hjælper det kan jo være at din tomgang stadig er fin
A3-Quattro
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 04 sep 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#8 Indlæg af A3-Quattro »

Det har jeg foreslået til RH om det var en bedre ide, nej sagde de, den har det bedst på tryksiden.... :?
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<
heino ascona b
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11 maj 2004, 18:06
Geografisk sted: østfyn

#9 Indlæg af heino ascona b »

det er vel ikke RH der skal bestemme over din bil?

Der kan sq da ikke ske noget ved at prøve
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af HenrikGM »

Er RH ikke så seriøse at de tager affære når du har haft den slags problemer gentagne gange???

Hvis de har foreslået at montere den der(af hvilken grund dog??), så har de vel også en løsning der kan fikse de døde målere.

De sælger da ikke selv målere?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar