Hjælp til drejning

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Jakob Hansen
Mester Medlem
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

Hjælp til drejning

#1 Indlæg af Jakob Hansen »

Jeg er i den situation af jeg skal have bearbejdet nogle drivaksel led (eller Joints om man vil) på en drejebænk.

Men efter en ødelagt HM platte har jeg fundet ud af at indersiden af emnet er blevet hærdet.
SÅ mit spørgsmål er hvordan jeg så skal bearbejde emnet når HM platter ikke kan bruges?

Skal man have fat i en anden type skærende værktøj, eller skal man til at rode med normalisering? Kom frisk :wink:
Billede
Wildert
Mester Medlem
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

Re: Hjælp til drejning

#2 Indlæg af Wildert »

Jakob Hansen skrev:Jeg er i den situation af jeg skal have bearbejdet nogle drivaksel led (eller Joints om man vil) på en drejebænk.

Men efter en ødelagt HM platte har jeg fundet ud af at indersiden af emnet er blevet hærdet.
SÅ mit spørgsmål er hvordan jeg så skal bearbejde emnet når HM platter ikke kan bruges?

Skal man have fat i en anden type skærende værktøj, eller skal man til at rode med normalisering? Kom frisk :wink:

Jeg vil mene at du skal ud i noget slibning.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

Wildert skrev:
Jakob Hansen skrev:Jeg er i den situation af jeg skal have bearbejdet nogle drivaksel led (eller Joints om man vil) på en drejebænk.

Jeg vil mene at du skal ud i noget slibning.

Tja, du har nok ret. [/img]
Morten B
Medlem
Geografisk sted: Sydsjælland, Næstved

#4 Indlæg af Morten B »

hvad med keramisk platte ?

Jeg har da drejet i hærdet, da jeg var maskinarbejder
ford p7 biturbo
Medlem

#5 Indlæg af ford p7 biturbo »

Har drejet en del trækaxler ned der skulle pares sammen og det er ikke noget problem...
Hvilke platter bruger du????
Du skal bare nok ned i skærehastighed omkring 300-400omdr ved 30mm og så vand på så skulle det virke
Besvar