har set en LT1 v8 'er med et kompressorhus fra en turbo hvor der var monteret en aksel til remtræk , ved ikke om der var friløb på turboakslen , men det kunne vel være smart nok?? er det en gangbar løsning til gadebrug på en alm 2.0 rækkesekser hvis 1 bar er loftet ? en 320i skulle have juice nok til at trække lidt ekstra med rundt ik og udvekslingen kan man jo selv styre på hjulstørrelsen ligesom hvis det var en alm. kompressor.. Det lyder alt for nemt , er det det ??
JA DET ER NEMT.... MÅSKE DERFOR DET HAR VÆRET BRUGT I ET HALVT ÅRHUNDREDE! DER PLEJER IKKE AT VÆRE FRILØB, VÆR OPMÆRKSOM PÅ AT DER IKKE ER LADETRYK NEDE FRA. LADETRYK STIGER SAMMEN MED OMDREJNINGER. TYPISK HALVT LADETRYK VED HALVE AF MAX RPM OG MAX LADETRYK VED MAX RPM! DET GØR SÅ OGSÅ AT GEARKASSE, KOBLING MM. IKKE BELASTES SÅ VOLDSOMT... OG AT BILEN NÆSTEN OPFØRER SIG SOM OM DEN HADE SUGEMOTOR... mvh.søren PS akselen er ikke fra en turbo, men kompressor hus og hjul er ofte.
Hvis man vil have ladetryk nedefra - kan man vælge en stor mølle og så bare sætte en restrictor ind foran.. så løfter man hele lurven op, og begrænser samtidigt max tryk..
I don't care what Honda you drive, as long as it's a VTEC.
Det er en ganske almindelig centrifugalkompressor du har set - det er ca. den løsning som Rotrex bygger - de har så bare en rimeligt avanceret og meget støjsvag gearing indbygget i deres.