BMW E30 dele

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Jan
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

BMW E30 dele

#1 Indlæg af Jan »

Krumtap m. plejlstænger, stempler og stempelringe til M20 2,5
Eta stempler, ideelle ved ombygning til 2,7 med 325 topstykke
Køler til 320i
Generatorer
Indsugningsmanifold eta + 325i
Toppakning 325i + eta
Motorstyreboks til motronic og L-jetronic
Luftmængdemåler 0280 202 031
Bremsecylinder 320i
Koldstartsventil L-jetronic
Svinghjul
Ny kilerem
kontakter til sædevarme
Pakninger mellem manifold og udstødning 325i
Olietrykskontakt gl. model
2 stk. nye bosch super 4 tændrør til 325i
Nyt bagpanel til gammel model
Ny venstre bagskærm til 4dr.
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i
sonny

Re: BMW E30 dele

#2 Indlæg af sonny »

hej jan

mig og en kammerat er i gang med et projekt hvor vi laver to motore
det er en 320´er blok der bliver fræst op så der passer 325 stempler + plejlstænget
men så med 323 krumtap så skulle det hvist nok blive til en 2.6L
så ville jeg jo høre om du vidste om det var bedre med eta atempler??

mvh sonny
Jan
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: BMW E30 dele

#3 Indlæg af Jan »

Med 76,8 i slag og 84 i boring, så blir det omkring 2550 kubik. Så det er ik helt 2,6l.
Går ud fra at i vil bruge 325 stempler, men så kommer de til at stikke 1,8mm for højt op pga. den større slaglængde. Med eta stempler vil de stå 1,2mm for lavt, så kompressionen blir dårlig. I ska nok ud og investere i special stempler
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i
Besvar