Hejsa...
Kan man bruge MS som en ren tændingsdel? Jeg køre med den normale strømfordeler men har en liggende med hall-føler fra en DigiPlex-tænding.
Jeg er på jagt efter en opgradering til tændingen i min Rally 127'er. Jeg vil gerne have en RPM-begrænser, launchcontrol så det hele ikke går op i røg samt muligheden for at lave Gearskift uden at slippe speederen.
Mvh. Brian
MS som rent tændingsanlæg?
Redaktør: Moderatorer
-
Brisse
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Stevns
- Kontakt:
-
Wildert
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Med f.eks. MegaSquirt'n'spark kan du sagtens. Ham der lavede MS'n'S varianten gjorde det faktisk så han kun kørte med det som tændingssystem.
Noget med Hallgiver, platiner, whatever - to signaler pr. krumtapsomgang, og du er mere eller mindre kørende.
Hvad angår gearskift uden at slippe speederen, så er det jo en lidt anden snak - du skal f.eks. have lavet noget sensor-værk på gearstangen.
Noget med Hallgiver, platiner, whatever - to signaler pr. krumtapsomgang, og du er mere eller mindre kørende.
Hvad angår gearskift uden at slippe speederen, så er det jo en lidt anden snak - du skal f.eks. have lavet noget sensor-værk på gearstangen.
-
Brisse
- Mester Medlem
- Kontakt:
Foreløbig er det bare begrænser og launchcontrol der er vigtigt.
Jeg kan bare ikke helt finde ud af om det kan laves uden at sætte en skive på krumtappen lige som du har gjort.
Rent pladsmæssigt er der ikke meget at rutte med i fiat'en nede ved remhjulet.
Jeg har luret på om man kunne lave noget tilsvarende bare på knasthjulet i stedet og selfv tage højde for at det køre med halv hastighed.
Jeg kan bare ikke helt finde ud af om det kan laves uden at sætte en skive på krumtappen lige som du har gjort.
Rent pladsmæssigt er der ikke meget at rutte med i fiat'en nede ved remhjulet.
Jeg har luret på om man kunne lave noget tilsvarende bare på knasthjulet i stedet og selfv tage højde for at det køre med halv hastighed.
-
HenrikGM
- Moderator
- Kontakt:
Du kan sagtens trigge på knasthjulet. Ulempen er at du ofrer lidt i præcisionen. Det kan være et problem at få en større roterende masse på knastakseldrevet.
Krumptappen er ikke så svær at trigge fra, og har du plads til en 3mm plade på remskiven, så er det jo nok.
Launchcontrol kører jo fra koblingen. Så snart koblingen er nede, nægter motoren at dreje over x omdrejninger. Med andre ord, så skifter man gear med speederen i bund.
Ms kan sagtens køre tænding alene, du monterer bare kun de ledninger der er nødvendigt til tænding, og lader resten være.
Krumptappen er ikke så svær at trigge fra, og har du plads til en 3mm plade på remskiven, så er det jo nok.
Launchcontrol kører jo fra koblingen. Så snart koblingen er nede, nægter motoren at dreje over x omdrejninger. Med andre ord, så skifter man gear med speederen i bund.
Ms kan sagtens køre tænding alene, du monterer bare kun de ledninger der er nødvendigt til tænding, og lader resten være.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
-
Brisse
- Mester Medlem
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Kontakt:
Alle tre dele kan gøres.
Du kan køre fuelcut alene, spark cut alene, trække tændingen til x grader alene, eller trække tændingen til x grader, dog max y sekunder, eller indtil fuelcut nåes.
Rimeligt flexibelt.
Du kan køre fuelcut alene, spark cut alene, trække tændingen til x grader alene, eller trække tændingen til x grader, dog max y sekunder, eller indtil fuelcut nåes.
Rimeligt flexibelt.
Henrik
Citat slut.
Citat slut.
-
Brisse
- Mester Medlem
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Kontakt:
ihvertfald til tdc. har ikke prøvet at trække den endnu senere.
Har generelt ikke gode erfaringer med at trække signalet ud af fordeleren, men det kan da som regel lade sig gøre. Spørgsmålet er hvor smertefrit det bliver.
Har generelt ikke gode erfaringer med at trække signalet ud af fordeleren, men det kan da som regel lade sig gøre. Spørgsmålet er hvor smertefrit det bliver.
Henrik
Citat slut.
Citat slut.