lm1 wideband problemer
Redaktør: Moderatorer
-
jj
lm1 wideband problemer
Min lm1 går tit ud og genstarter trods at den får strøm direkte fra generatoren som er blevet testet hos en autoelektriker. Det er møg irreterende da den jo ikke er til at stole på er der andre der har samme problem. Kan det være fordi jeg bruger en bosch lsu4 sensor istedet for den som innovate sælger.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Jeg har haft min i godt 1 år nu, og trods af/påmontering en del gange, så har jeg aldrigt set det mindste problem med den.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Jeg har også haft min i et lille år, og min erfaring er at hvis den er blevet tabt gentagende gange på gulvet, med ledningerne i.
så kan det beskadige printet da stikkene ikke har en mekanisk montering, men er monteret direkte på printbanerne ved lodning.
Min knækkede en printbane til udgangen, men det kan repareres.
MVH
Morten
så kan det beskadige printet da stikkene ikke har en mekanisk montering, men er monteret direkte på printbanerne ved lodning.
Min knækkede en printbane til udgangen, men det kan repareres.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
jj
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvor tager du forsynings spændingen fra helt nøjaktigt.
Du nævner direkte på generatoren først, og nu referere du til tændspolens spænding.
Begge steder er meget dårlige at få en stabil-støjfri spænding fra.
Batteriet er underordnet, jeg har ikke kørt med et siden dag 1.
Cell short er en fejlmeddelse om en defekt sensor, men den kan skyldes en spændings forsyning med meget støj.
Min virker fint helt ned til 10 volt.
MVH
Morten
Du nævner direkte på generatoren først, og nu referere du til tændspolens spænding.
Begge steder er meget dårlige at få en stabil-støjfri spænding fra.
Batteriet er underordnet, jeg har ikke kørt med et siden dag 1.
Cell short er en fejlmeddelse om en defekt sensor, men den kan skyldes en spændings forsyning med meget støj.
Min virker fint helt ned til 10 volt.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
jj
Kunne måske være generator støj det er jo en gammel model fra 1976 . Skal dog siges at jeg også har prøvet fra cigaret kablet men det trækker også msen da den ikke er født med sprøjt. Batteriet sidder i bagagerummet så
der vil jeg helst ikke trække ekstra ledninger fra da jeg har en strømafbryder i instrumentbordet. Den slukker ved 13.5 volt på displayet. Kan det have noget at gøre med at sensoren var monteret i udstødningen og havde kørt 20 minutter da jeg fik måleren.
der vil jeg helst ikke trække ekstra ledninger fra da jeg har en strømafbryder i instrumentbordet. Den slukker ved 13.5 volt på displayet. Kan det have noget at gøre med at sensoren var monteret i udstødningen og havde kørt 20 minutter da jeg fik måleren.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det kan sagtens være en død sensor. på producentens side advare man kaftigt imod at køre med sensoren i udstødningen, uden tilsluttet controller.
Jeg personligt vilde ikke stole på et 30 år gammelt lednings net.
Og ville i dit tilfælde trække en separat ledning til alt hvad der har med motorstyringen at gøre. direkte fra batteriet, relæstyret, og med en passende sikring.
Men det er kun min mening.
MVH
Morten
Jeg personligt vilde ikke stole på et 30 år gammelt lednings net.
Og ville i dit tilfælde trække en separat ledning til alt hvad der har med motorstyringen at gøre. direkte fra batteriet, relæstyret, og med en passende sikring.
Men det er kun min mening.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
jj
Ledningsnettet er fra painless wiring og lyset virker perfekt. Der skal være strømafbryder hvis jeg en dag skulle finde på at teste den på 1/4 milen. Strømafbryderen reddede min starter den anden dag da den blev så varm at den blev ved med at køre så den sidder der ikke for sjov så nu har jeg bestilt et thermo tec varmetæppe til at vikle om starteren. Jeg venter altid med at tænde for lm1eren til motoren er startet da en 8.2 liters motors kræver gevaldigt med ampere når starteren kører er det også forkert.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Opkoblingen af LM 1 ved en permanent installering læs sektion 8.2,
Jeg vilde nok forbinde relæet lidt anderledes kl 85 til stel, og kl 86 til ledningen fra ladelampen.
Så kan du altid have den on uden 9v batteriet, og den begynder først at varme op når generatoren lader, aka motoren kører.
Hængende starter solenoid er ikke sjovt, og jeg undre mig stadig hvorfor man foreskriver en afbryder på + siden, da motoren i værste tilfælde kan køre vidre på generatoren alene.
Havde du problemerne før du blev nød til at lave det nummer, og har du fået kontrolleret generatoren efterfølgende.
Da der er stor sandsynlighed for at generatoren har taget skade.
Jeg er stadig tilhænger af en separat strømforsyning direkte fra batteriet uanset ledningsnettes alder, og type.
Da man dermed undgår en masse støj fra andre elektriske komponenter.
MVH
Morten
Jeg vilde nok forbinde relæet lidt anderledes kl 85 til stel, og kl 86 til ledningen fra ladelampen.
Så kan du altid have den on uden 9v batteriet, og den begynder først at varme op når generatoren lader, aka motoren kører.
Hængende starter solenoid er ikke sjovt, og jeg undre mig stadig hvorfor man foreskriver en afbryder på + siden, da motoren i værste tilfælde kan køre vidre på generatoren alene.
Havde du problemerne før du blev nød til at lave det nummer, og har du fået kontrolleret generatoren efterfølgende.
Da der er stor sandsynlighed for at generatoren har taget skade.
Jeg er stadig tilhænger af en separat strømforsyning direkte fra batteriet uanset ledningsnettes alder, og type.
Da man dermed undgår en masse støj fra andre elektriske komponenter.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html