Hvor mange CCm...?
Redaktør: Moderatorer
-
Henrik@RaceX.dk
- Nyt Medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 21 mar 2005, 20:11
Hvor mange CCm...?
Hejsa
Jeg skal stille og rolig have samlet ind til en ekstra motor jeg kan gå og hygge mig lidt med. Min ide var egentlig at lave en 2,1L G60. Men er det for meget? Eller skal man vælge f.eks 2,0-1,9 eller? 1,9L er vel fordi at man så kan undgå at skal skifte krumtap.
Så hvad er den optimale at lave?
Standad er det en alm 1,8 G60 blok!
Jeg skal stille og rolig have samlet ind til en ekstra motor jeg kan gå og hygge mig lidt med. Min ide var egentlig at lave en 2,1L G60. Men er det for meget? Eller skal man vælge f.eks 2,0-1,9 eller? 1,9L er vel fordi at man så kan undgå at skal skifte krumtap.
Så hvad er den optimale at lave?
Standad er det en alm 1,8 G60 blok!
-
Henrik@RaceX.dk
- Nyt Medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 21 mar 2005, 20:11
-
Henrik@RaceX.dk
- Nyt Medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 21 mar 2005, 20:11
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
ved du ikke hvilken indmad der er i sådan en.. om den har stålkrumtap og smedede stempler?? det er jo ikke helt uden betydning for hvad den kan klare af hk. men 230hk er da meget almindeligt. men er der ikke nogen inde på club golf´s hjemme side der har nogle lækre løsninger, de plejer nok at vide hvad de snakker om.
men på en tryk ladet motor skal man bore så lidt som muligt. skal man ha flere ccm så skal den ha større slag. men det er vel nemt nok. det er vel bare at montere en krumtap fra en 2,0 8v
men på en tryk ladet motor skal man bore så lidt som muligt. skal man ha flere ccm så skal den ha større slag. men det er vel nemt nok. det er vel bare at montere en krumtap fra en 2,0 8v
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
Henrik@RaceX.dk
- Nyt Medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 21 mar 2005, 20:11
Stempler og krumtap er alm. Ventilerne er natriumkølede. Jeg skulle gerne have +250 HK nu med de nye setup jeg har fået! Og der kører jeg stadig med standard stempler, men i den nye motor skal de skiftes ud med et sæt fra JE-Pistons. Men vil lave det ordentligt fra start af, så hvis det var en fordel med større ccm, skulle stemplerne selvfølgelig købes efter det.
CGD er der ingen hjælp at hente, er der generelt ikke om G60 her i landet, så jeg har mere eller mindre gjort mine egne erfaringer:)
/HENRIK
CGD er der ingen hjælp at hente, er der generelt ikke om G60 her i landet, så jeg har mere eller mindre gjort mine egne erfaringer:)
/HENRIK
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Der er et eller andet listigt med at man kan bruge krummeren fra enten ABF eller evt. en af 20V motorene - ikke det nemmeste i verden svjv - men der er i hvert fald én af de krumtappe der er smedede.
Tjek VWVortex' forum: Technical -> Hybrids - der burde du kunne finde noget.
Jeg har været rendt ind i sådan en historie derinde tidligere, men jeg kan ikke lige huske detaljerne.
Tjek VWVortex' forum: Technical -> Hybrids - der burde du kunne finde noget.
Jeg har været rendt ind i sådan en historie derinde tidligere, men jeg kan ikke lige huske detaljerne.
