Side 1 af 1
kolde tændrør
: 24 maj 2005, 01:48
af Danny Salling
Hvad er idéen med sådan nogle?
: 24 maj 2005, 22:25
af Havneren
At de er koldere - Siger vel sig selv egentligt! Passer altså til en varmere forbrænding...
: 26 maj 2005, 18:28
af skou
det betyder at de ikke så nemt bliver varme = de gløder og ender derfor med at brænde hul i et stempel...
så med god grund vælger man kolde tændrør på nogen biler....
: 26 maj 2005, 23:54
af Nolan
skou skrev:det betyder at de ikke så nemt bliver varme = de gløder og ender derfor med at brænde hul i et stempel...
så med god grund vælger man kolde tændrør på nogen biler....
Det er nu altså ikke tændrørene, der brænder hul i stemplerne......
Derimod kan tændrør, der er for varme til motoren blive så varme at de antænder brændstoffet uden at gnisten behøver at springe, såkaldt pre-ignition. Det siger næsten sig selv at det svarer til en voldsom avancering af tændingen og det er dét der brænder hul i stemplerne.
Tændrøret skal passe til motoren. Hvis motoren laves "gladere" skal man sommetider gå et trin ned i temp. Hvis du skruer tændrørene ud efter en frisk tur kan du se på belægningerne om de passer til motoren; sodet tændrør = røret er for koldt og en glasuragtig gullig eller hvid belægning = røret er for varmt.
/Nolan
: 27 maj 2005, 07:48
af Gæst
kan man se hvor fed forbrændingen har været samtidig?
: 27 maj 2005, 18:05
af Nolan
Anonymous skrev:kan man se hvor fed forbrændingen har været samtidig?
Hold nu op - blandingen skal selfølgelig være på plads inden du foretager denne test.......
:x
/Nolan