Tja det ender vel på en 130-40 hk vil jeg tro...men med hensyn til økonomien, så ska du nok ik regne med at du ligefrem sparer penge på benzin, hvis du forstår....
Er det ikke lidt højt sat? hvis vi går ud fra at det er en sugemotor så er en motor med 75 hypper som regel i omegnen af en 1.4-1.6. Aner ikke hvad for en motor der snakkes om men det lyder sgu lidt voldsomt.
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Jo... Afhænigi af hvor elendigt der er lavet standart godt nok. 130hk så skal det godt nok være rigtig dårlige stumper der er brugt til at frembringe de 75hk da. For at opnå de hk skal der nok mere intime indgreb til oven i...
Dagooz skrev:Er det ikke lidt højt sat? hvis vi går ud fra at det er en sugemotor så er en motor med 75 hypper som regel i omegnen af en 1.4-1.6. Aner ikke hvad for en motor der snakkes om men det lyder sgu lidt voldsomt.
'
vw polo 1.6
Har set "kit" til sådan en med chip,knast tændrør og anden uds, der var en herinde der fik dt, og han fik 101 hk! men med 4 spjældhuse og manifold, ville det så ikke være muligt og få 130 hk med det tror i ? og sluger det meget mere benzin end f.eks at sidde turbo på ?
Tjo måske var det lidt højt sat...men hvis knasten er meget skarp, og der oven i hatten kommer spjældhuse på, så kan der blive suget en god mængde luft ind...
En effekt forøgelse på 70% eller mere på SUG er jo ikke "bare lige" at klaske nogle ting på... Man ser sjældent sug motorer på gaden med så heftig en effekt forøgelse.
Der er en tommelfinger regel der siger at det koster 1000kr pr. hk. Det er msåek lidt højt sadt, men når vi snakker sug er det virkeligt dyrt at hente HK. Måske derfor man ikke ser mange sug tunede biler hvor der virkelig ER hentet noget der vil noget.
Havneren skrev:En effekt forøgelse på 70% eller mere på SUG er jo ikke "bare lige" at klaske nogle ting på... Man ser sjældent sug motorer på gaden med så heftig en effekt forøgelse. Der er en tommelfinger regel der siger at det koster 1000kr pr. hk. Det er msåek lidt højt sadt, men når vi snakker sug er det virkeligt dyrt at hente HK. Måske derfor man ikke ser mange sug tunede biler hvor der virkelig ER hentet noget der vil noget.
V/h Christian
1000 kr pr hk det lyder da lidt overdrevet.. eller er det bare mig ?
Havneren skrev:En effekt forøgelse på 70% eller mere på SUG er jo ikke "bare lige" at klaske nogle ting på... Man ser sjældent sug motorer på gaden med så heftig en effekt forøgelse. Der er en tommelfinger regel der siger at det koster 1000kr pr. hk. Det er msåek lidt højt sadt, men når vi snakker sug er det virkeligt dyrt at hente HK. Måske derfor man ikke ser mange sug tunede biler hvor der virkelig ER hentet noget der vil noget.
V/h Christian
1000 kr pr hk det lyder da lidt overdrevet.. eller er det bare mig ?
Egentlig ikke hvis man bygger for at det skal kunne holde, og hæver effekten betydeligt ifht. standart.
det kræver special dele i blokken, topstykke, og mange andre småting.
og det løber hurtigt op da det somregel er dyre custummade dele.
Dernæst skal man til at se på resten af bilen for hvad er 100 hk mere værd hvis bilen ikke kan holde, eller bruge effekten.
Hej. Ved at sorg motorsport i tyskland har lavet et kit til polo6n 1,6 der skulle give 136 hk med spjældhuse. 1,6liter motoren yder standard typisk mellem 80-90 hk og ikke de opgivne 75, derfor er det muligt at hente flere heste relativt nemt.