uno t

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
H E

uno t

#1 Indlæg af H E »

min uno turbo lader ikke ordenligt i første gear men det bliver bedre når man kommer vidre igennem gearene og jo højre omdrejninger? Er der nogle der ved hvorfor den ikke lader ordenligt, er det noget med motorstyringenm.
Jeg har fået t-25 turbo på og køre med 0,7 i bar.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Jeg vil mene at det er en meget normal opførsel.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
H E

#3 Indlæg af H E »

Har tænkt på det men det kan ikke være rigtigt for med den gamle turbo træk den fint, og bov`en luftede fint ud det gør den ike mer.
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

#4 Indlæg af svan »

Hej!

Nu kender jeg ikke afsindigt meget til uno t, så det er nok et skud i tågen.

Det kan jo skyldes at turboen er lige stor nok, iflg. scanturbo er T25 laderen anbefalet FRA 1,3 til 1,8 hvorimod en T2 lader anbefales fra 1,1 til 1,6, hvornår (rpm) laver den max ladetryk i de andre gear?
En Escort turbo med T3 lader, eksploderer heller ikke i første gear, det kommer også op gennem gearene, så det lyder altså som rimelig normal opførsel som også Morten skriver.
Dit problem med BOV'en kan jeg ikke lige greje, ligger selv og nusser med en vw 1,4 som heller ikke hvæser ordentligt, så lad os lige få alle de kloge herinde med på banen

svan
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#5 Indlæg af Dagooz »

Et tip kunne måske være at kigge i fiatklubdanmark.dk 's forum. Måske der er hjælp at hente der.
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
havnerenn

#6 Indlæg af havnerenn »

Motoren løber fra ladetrykket i 1.gear... Det er som morten siger jo meget almindeligt! Lige som rigtig vilde turbo biler kan gøre på et enerti feldt... Turboen når ganske enkelt ikke at lave tryk før gassen er sluppet igen.
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

Re: uno t

#7 Indlæg af John Sahl »

H E skrev:Jeg har fået t-25 turbo på og køre med 0,7 i bar.


Det er ganske normalt, nu du har en større turbo på oplever du det bare mere tydeligt end du gjorde med den gamle T2/IHI-lader, så slap du bare af ;-)
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#8 Indlæg af John Sahl »

svan skrev:Dit problem med BOV'en kan jeg ikke lige greje, ligger selv og nusser med en vw 1,4 som heller ikke hvæser ordentligt, så lad os lige få alle de kloge herinde med på banen


Slangen til at styre BOV'en er for lille, eller hullet i studsen er for lille...

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#9 Indlæg af fraguzz »

:roll: har du prøvet det som vi snakkede om ved Mac D tåstrup?
Diesel!
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#10 Indlæg af grydesvamp »

ang bov skal man lige være helt sikker på at der er direkte forbindelse til manifold da min pifter i "hak" pga der er koblet en ekstra vacum slange til karben..
Fri bane fuld hane! :-)
Besvar