Vandindsprøjtning på sugemotor
: 12 maj 2005, 21:27
Vil det have nogen effekt at bygge vandindsprøjtning på en sugemotor? Det skal lige siges at motoren ikke er helt standard
Bl.a. er der spjældhuse på 
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
Evolution skrev:Når man sprøjter en vandtåge ind i motoren, kommer der også flere ilt-molekyler med ind
Evolution skrev:Når man sprøjter en vandtåge ind i motoren, kommer der også flere ilt-molekyler med ind og jo flere ilt-molekyler du kan få ind i cyllinderen, desto mere effekt kan man få ud af den, ligesom man gør med trykladning. Men et er teori et andet er praksis. Det virker på en trykladet bil, fordi vandet køler, men også udleder mere ilt, men virker det også på en sugemotor?
Lattergas udgør nøjagtigt det samme, det er bare meget kraftigere.
Jeg har også tænkt på at blande vand med ethanol og sprøjte det ind som en tåge. Ethanol køler nemlig ekstremt godt og brænder også rigtig godt, men jeg vil jo heller ikke skade motoren...
Hvis der er nogen som har erfaringer med vandindsprøjtning på N/A biler, må vedkommende godt skrive på evolution@toyotaklub.dk
Især om hvordan man laver dysserne, da jeg jo skal bruge 4 til spjældhuse.
Transitfar skrev:Evolution skrev:Når man sprøjter en vandtåge ind i motoren, kommer der også flere ilt-molekyler med ind
Hvor kommer de iltmolekyler fra???
HenrikGM skrev:[Er ikke så sikker på at jeg turde være i nærhenden af et køretøj med vandindsprøjtning der rent faktisk var i stand til at spalte vandet op i ilt og brint. Bare 100ml vand, spaltet i bestandelene, og sat ild til igen vil ihvertfald kunne frisere håret bagover på samtlige DHB tilskuere, mildest talt.
Strengt taget er det nok ikke nødvendigt at have nogen forbindelse mellem krumptap og hjul for at komme fremad, bare udstødningen peger bagud...
Havneren skrev::lol:
Der er jo opfundet biler der kan køre på vand... Faktisk skal man bare fylde vand på sin bil i stedet for benzin men det har stadt oil patent på at gøre.