Side 1 af 3

BOV på Diesel

: 09 maj 2005, 20:31
af BiteMe
Hey

Jaaaah, jeg ved godt dette har været oppe og vende et par gange, måske ik så meget her, men andre steder... D

Nå, men til mit spørgsmål... :D

Er der en måde hvorpå man selv ka lave BOV på sin diesel udover at købe det sæt til omkring 2k??? Eller er der nogen som ved hvor man ka få det billigt henne??? :)

Hygge

: 09 maj 2005, 22:48
af david
Du skal bare finde sådan en omskifter, som der tales om ved bov på diesel og en microswich... så kan man gøre det selv.. og så lige en bov seføli.

bov

: 09 maj 2005, 23:19
af svan
Hej!

Microswitchen kan i princippet erstattes af en trykkontakt og BOV'en skal du huske skal være dobbeltstemplet.

svan

: 10 maj 2005, 11:30
af grydesvamp
i prissippet er en "diesel" bov vel bare et en bremselyskontakt på koblingen, vacumet tages vel fra bremseforstærkeren og så en elektrisk magnetisk ventil fx fra nos og så self en bov.. ?

har ikke forstand på det men går da ud fra det er sådan det virker! ik?

: 10 maj 2005, 13:48
af david
Ja man kan godt lave det med et par solenoidventiler... men det er meget dyrt i forhold til omskifteren... og sådan en NOS-solenoid eller hvilket andet gas fabrikat er ikke helt billig... En brændstofsolenoid koster ca 500dkr i usa ex. fragt og en gassolenoid ca det dobbelte.. Men ja det kan sagtens laves..

: 10 maj 2005, 14:42
af Henrik Vind
Hvorfor BOV når det ingen effekt har?

Man kan lige så godt slå en skid ud af vinduet hver gang man laver et gearskift.

Jeg mener ikke det hører hjemme på en dieselbil.

: 10 maj 2005, 15:27
af david
hvorfor sideskørter når det ingen effekt har... på en Bravo? :lol: driller lige lidt

Its all about the ***BLING***... åbenbart... det samme er en bov også på diesel..

: 10 maj 2005, 15:28
af TDtweeks
Hvorfor BOV når det ingen effekt har?

Man kan lige så godt slå en skid ud af vinduet hver gang man laver et gearskift.

Jeg mener ikke det hører hjemme på en dieselbil.





Hmm forklar venligst det ????? jeg skulle da mene jo mere tryk du får væk fra tryksiden jo flere omd holder du turboen oppe i !! jeg kan da klart mærke forskel på om jeg køre med eller uden bov´en !! den spoler da klart hurtigere op til de 2 bar mellem gearskidt med bov !! men det kan jo være det kun li er min :?

Lige min måde på monterien af styrring af vaccumet til ventilen .. en 3/2 ventil på spjældakselen selvfølig kun hvis man har sådan en :D

: 10 maj 2005, 22:03
af BiteMe
Henrik Vind---> Jeg har også hørt at det ik har den store effekt på en diesel... Men når man nu har tubo, ska det sgu også pifte når der sker noget... :D Det er jo det samme en turbo SKAL også bare fløjte som en i fanden... :D ;) Men det er jo en smags sag... :)

Tdtweeks---> Det du har på din er det hjemme lavet, eller færdig købt sæt??? :) Er det noget som virker?? Har du turbo manometer på og kan du se forskel på trykker med og uden BOV???

Hygge

: 10 maj 2005, 22:05
af nmb1022
Der sidder en magnetventil på bagsiden af topstykket på alle citroen/peugeot 2.0i 16v (152/155hk) modeller der styrer vacummet til de variable spjæld.
Den har jeg da tænkt mig at bruge på min nyindkøbte P100