Hvad skal bruges til turbo, og hvor meget vil det koste?
Redaktør: Moderatorer
-
Gæst
Hvad skal bruges til turbo, og hvor meget vil det koste?
Hej.
Jeg har en polo 6n 1,6 75 hypper. Jeg vil meget gerne havde en turbo på, men det skal ikk være det helt vilde, men så den får en tja, 110-120 hk hvis det er muligt udne jeg skal skifte stempler, topstykket kan jeg få lavet, men vil gerne havde at den trak rigtig godt ved 3000-til max Rpm (6500). hvad skal jeg bruge, og hvad vil det koste, hvis jeg evt. kunne finde noget brugt ?
Mvh. peter
Jeg har en polo 6n 1,6 75 hypper. Jeg vil meget gerne havde en turbo på, men det skal ikk være det helt vilde, men så den får en tja, 110-120 hk hvis det er muligt udne jeg skal skifte stempler, topstykket kan jeg få lavet, men vil gerne havde at den trak rigtig godt ved 3000-til max Rpm (6500). hvad skal jeg bruge, og hvad vil det koste, hvis jeg evt. kunne finde noget brugt ?
Mvh. peter
- bmwmanden
- Medlem
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
- Geografisk sted: Vejle
Hej
En T25 turbo er vel fin til din motor størrelse, måske er en T2'er endda fin nok...men du skal jo selvfølgelig have en anden manifold, og få lavet lidt om på udstødnigen...desuden vil en benzintryks regulator være en god ide, samt måske et benzintilskudssystem som f.eks mf2...så ska du seføli oz ha intercooler+rør...for længere levetid, så køb hellere en lille oliekøler med oven i hatten...
En T25 turbo er vel fin til din motor størrelse, måske er en T2'er endda fin nok...men du skal jo selvfølgelig have en anden manifold, og få lavet lidt om på udstødnigen...desuden vil en benzintryks regulator være en god ide, samt måske et benzintilskudssystem som f.eks mf2...så ska du seføli oz ha intercooler+rør...for længere levetid, så køb hellere en lille oliekøler med oven i hatten...
BMW ---> Best Motor in the World!
-
Gæst
bmwmanden skrev:Hej
En T25 turbo er vel fin til din motor størrelse, måske er en T2'er endda fin nok...men du skal jo selvfølgelig have en anden manifold, og få lavet lidt om på udstødnigen...desuden vil en benzintryks regulator være en god ide, samt måske et benzintilskudssystem som f.eks mf2...så ska du seføli oz ha intercooler+rør...for længere levetid, så køb hellere en lille oliekøler med oven i hatten...
Tak for det, ville være rart med en liste over ALT hvad jeg skal købe for at sidde det på, manifolden+rør kan jeg selv lave. men en komplet liste ville være meget dejligt !
peter
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
http://powerpage.dk/turbolader.htm
Læs det igennem og stil spørgsmål bagefter.
Du kan ikke forvente at andre lige vil lave en liste til dig, som du kan bruge til indkøb.
Opsæt et mål mht. effekt (realistisk) og gå på indkøb derefter.
Alternativt; køb et færdigt sæt til din motor.
/Nolan
Læs det igennem og stil spørgsmål bagefter.
Du kan ikke forvente at andre lige vil lave en liste til dig, som du kan bruge til indkøb.
Opsæt et mål mht. effekt (realistisk) og gå på indkøb derefter.
Alternativt; køb et færdigt sæt til din motor.
/Nolan
- bmwmanden
- Medlem
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
- Geografisk sted: Vejle
-
gammel skæv ford
- Medlem
- Indlæg: 139
- Tilmeldt: 14 nov 2004, 19:03
- Geografisk sted: syd på djævle øen
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
der er mange steder blevet bygget std motorstyringer om til tryk.. uden de store probs. på bmw med luftmassemåler kan man bare sætte turboen til at suge igennem luftmassemåleren og så lidt justeringer til, og så har man noet der virker ok.. men der er jo mange muligheder.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
- bmwmanden
- Medlem
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
- Geografisk sted: Vejle