3" udstødning til Vectra B

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Buus
Medlem
Indlæg: 223
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

3" udstødning til Vectra B

#1 Indlæg af Buus »

Jeg er på jagt efter en 3" udstødning til min VB, men har lidt problemer med at finde en på nettet. 2,5" er det rigeligt af.

Jeg kører i øjeblikket med 2,5" udstødning, og har i denne weekend måtte konstatere, at den er ikke god nok. Jeg skal simpelthen bruge en større udstødning med mindre modtryk (tror jeg det hedder).

Kunne det tænkes, at der er nogen af jer der liige ved, hvor man finder sådan en fætter

PFT
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#2 Indlæg af Slavteren »

tror jeg sq du skal bygge selv eller få nogle til det...
Hvad har du da i siden du skal bruge så stor udstødning?
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Buus
Medlem
Indlæg: 223
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#3 Indlæg af Buus »

Jeg kører med V6 med konventionel tuning.

Havde bilen på rullefelt her i weekenden. Der prøvede vi at afmontere udstødningen efter kat'en, hvilket øgede effekten med knap 10hk og 10-15nm.

Kat'en blev ikke afmonteret, da den sidder på forrøret.

Der sidder en Simons 2,5" udstødning på, fra kat og bagud, men det er muligt at en grp. A 2,5" eller andet mærke kan afhjælpe mine problemer.
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#4 Indlæg af Mads B (dk) »

Måske kan http://www.ferrita.com/ hjælpe dig.... de laver udstødninger på special mål.....
Billede
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

nægter at tro på at det vil hjælpe med størrer. det må være udforning af rør og lyddæmpere det er galt med. hvilke omdrejninger og hk tal, er det at toenhalv tomme, ikke skulle kunne yde retfærdighed på en sugemotor? MVH. søren
Buus
Medlem
Indlæg: 223
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#6 Indlæg af Buus »

lqs skrev:nægter at tro på at det vil hjælpe med størrer. det må være udforning af rør og lyddæmpere det er galt med. hvilke omdrejninger og hk tal, er det at toenhalv tomme, ikke skulle kunne yde retfærdighed på en sugemotor? MVH. søren


Det er muligt du har ret.

Når bilen rammer lidt over 6000 omdr., så kan man se på kurven, at der begynder at være problemer.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

kurven over modtryk? eller hvilken kurve? MVH. søren
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#8 Indlæg af 2fat2fly »

Buus skrev:
lqs skrev:nægter at tro på at det vil hjælpe med størrer. det må være udforning af rør og lyddæmpere det er galt med. hvilke omdrejninger og hk tal, er det at toenhalv tomme, ikke skulle kunne yde retfærdighed på en sugemotor? MVH. søren


Det er muligt du har ret.

Når bilen rammer lidt over 6000 omdr., så kan man se på kurven, at der begynder at være problemer.

Skal den vel også da opels motore stopper med at trække der, v6 eren har jo max hk ved 5800 omd, eller har du andre knaster i ?
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#9 Indlæg af grydesvamp »

tror ikke det vil hjælpe at ændre udstødningsdiameteren fra katten og bagud men en go ide vil nok være at fjerne den katog så prøve igen.. der er mange ting der spiller ind når det kommer til udstødning og desværre er det ikke altid logiske løsninger der virker..
Fri bane fuld hane! :-)
Besvar