Daihatsu Charade ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brochen
Medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 04 maj 2005, 11:08

Daihatsu Charade ?

#1 Indlæg af Brochen »

Hey

Jeg har tænker på og køber en Daihatsu Charade 1,6 og så sidder og tænker fordi jeg ny ind for tunlig .. hvad skal buge til at bygge turbo og hvor magen hk kan jeg få ud af den ? :roll:

P.S hvad er vist med sigle trubo eller bi-turbo ?
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#2 Indlæg af mh »

en charade kan du jo få som Gtti som originalt er med turbo :wink: kig på www.kn-auto.dk
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brochen
Medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 04 maj 2005, 11:08

#3 Indlæg af Brochen »

Ja men ders gti er noget lort

og det er os kun 1,0 som lavers med trubo
Brugeravatar
FiatNørden?
Mester Medlem
Indlæg: 679
Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland

#4 Indlæg af FiatNørden? »

hehe så køb da en uno T... billig og hurtig..
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#5 Indlæg af Minilars »

en kammerat af mig har en gtti... og den er da absolut ikke langsom.. og så kan den synes med møllen??

hvorfor er deres gti er noget møg??
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
G100

#6 Indlæg af G100 »

Jeg er selv ejer af en GTti og ja den har kun 3cyl og er på 993ccm...
Men med den rette tuning kan den sagtens køres til hverdag med 160-170 hk. Der gælder de samme regler som med alle andre turbobiler, nemlig kærlig pleje og omsorg :D

Du skal tænke på, at vægten er forholdsvis lav og derfor får den et rigtig fornuftig vægt/hk forhold (specielt hvis der er pillet ved den)... -den vejer jo næsten ingen ting.

Det fedeste synes jeg er lyden :wink: (lidt boxer agtigt)
Samtidig er den sjælden. Der findes måske max. 10 stk i dk.

Ja, jeg kunne blive ved... :P
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#7 Indlæg af Minilars »

G100 skrev:Der gælder de samme regler som med alle andre turbobiler, nemlig kærlig pleje og omsorg :D



ja det er en sjov bil... han havde før den en mindre en.. ikke en gtti men også en 3 bens med mølle.. også orginal.. ved ikke hvad den hedder.. men møllen var bare så... NUTTET...( undskyld ordet men det passer godt her )

det lignede en alm mølle... bare meget mindre...
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
G100

#8 Indlæg af G100 »

Her er en smagsprøve på en 993ccm 3cyl. m. turbo (Charade GTti) :D

http://www.geocities.com/fast_gtti/dragon2.zip

-herlig lyd efter min mening... :wink:
Krill
Medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#9 Indlæg af Krill »

Hej G100. Har du ikke en E-mail adresse man kan kontakte dig på. Jer er selv ejer af en Charade Gtti. Og det kunne være sjovt at udveksle lidt erfaringer.
G100

#10 Indlæg af G100 »

Jo, du kan skrive til mig på: g100@mailme.dk
Besvar