Hej.
På min uno t er der skiver og kaliber bag. Jeg har lige sat nye skiver, klodser og kaliber på. Håndbremse kablet skiftede jeg sidste år og de fejler intet.
Men af en eller anden grund virker håndbremsen ikke. Der er jo noget der bevæger sig inde i selve stemplet når man trækker i håndbremsen, jeg tænkte på om det var der, der er noget galt. Jeg har prøvet at tage kaliberen af og få en til at trække i håndbremsen men stemplet bevæger sig overhovedet ikke. Fodbremsen virker. kablet er stramet helt ind, og bremserne er luftet ud.
Nogen der har en ide?
Fejl i håndbremse på kaliber.
Redaktør: Moderatorer
-
MC
- Senior Medlem
- Indlæg: 304
- Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Kontakt:
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
-
MC
- Senior Medlem
- Indlæg: 304
- Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Kontakt:
Desværre er det ikke så let. Det er en helt lukket kaliber ingen justeringmuligheder. Men jeg drejede stemplet lidt ind for at kunne få dem over klodserne og nu fandt jeg lige denne tekst på nettet, det må jeg lige prøve. Så er det spændt om det virker på samme måde.
Sakset fra Audi club danmark:
Pas på med justering af håndbremsetrækket. Hvis du skruer stemplet helt tilbage vil du opdage at håndbremsetrækket kan miste sin funktion. Det skal justeres! Dette gøres ved at skrue stemplet lidt ud igen, indtil det punkt lige før, hvor du kan se, at stemplet begynder at begvæge sig, når du aktiverer håndbremse armen.
Dette punkt svarer også til det sted hvor håndbremsearmene skal være helt tilbage i deres stopposition, når kablerne er monteret og justeret igen og håndbremsen IKKE er trukket.
Sakset fra Audi club danmark:
Pas på med justering af håndbremsetrækket. Hvis du skruer stemplet helt tilbage vil du opdage at håndbremsetrækket kan miste sin funktion. Det skal justeres! Dette gøres ved at skrue stemplet lidt ud igen, indtil det punkt lige før, hvor du kan se, at stemplet begynder at begvæge sig, når du aktiverer håndbremse armen.
Dette punkt svarer også til det sted hvor håndbremsearmene skal være helt tilbage i deres stopposition, når kablerne er monteret og justeret igen og håndbremsen IKKE er trukket.
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
-
MC
- Senior Medlem
- Indlæg: 304
- Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Kontakt:
Nu har jeg været ude og bakse med et sæt kalibre jeg åbenbart havde liggende. de havde det på samme måde. så den skilte jeg af og fandt ud af at inde i stemplet sider der et "slags" stempel mere med gevind i og som skal kunne dreje rund. håndbremsearmen skubber/trækker i en gevindstang, som stemplet så følger, men så kan den vælge at dreje længere ud af gevind stangen for at justere.
Jeg mener at stemplet der sider inde i den synlige og som skulle kunne dreje rundt er groet fast.
Det kan jo sikkert ske fejl når de renover kaliberne, så jeg må lige have bilen på liften igen og tage stemplet ud og se om de kan dreje frit.
Håber på du/i kan forstå hvad jeg skriver
Jeg mener at stemplet der sider inde i den synlige og som skulle kunne dreje rundt er groet fast.
Det kan jo sikkert ske fejl når de renover kaliberne, så jeg må lige have bilen på liften igen og tage stemplet ud og se om de kan dreje frit.
Håber på du/i kan forstå hvad jeg skriver