Opel 2.0 16v/V6. Målinger med forskellige opsæt.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Opel 2.0 16v/V6. Målinger med forskellige opsæt.

#1 Indlæg af 2fat2fly »

Ligger lidt forskellige målinger ind hvad tingene giver af effekt på min bil efterhånden som jeg får det afprøvet.
Vil gerne være fri for kommentar så der er nemmere af se en rækkefølge TAK


Så fik jeg foretaget en måling med den org indsugning og med en Power Cap (klokke) indsugning på en C20xe motor.
Som man kan se er der et tab fra 3750-4750 og et + fra 4750-6000omd.
Så samlet er det +2hk og -2nm på hjulene med sådan en klokke til ca 1000kr.
Den sorte kurve er Power Cap og den blå SFI.
Vedhæftede filer
Effektkurve.jpg
Effektkurve.jpg (57.04 KiB) Vist 2681 gange
Senest rettet af 2fat2fly 24 jul 2006, 21:03, rettet i alt 4 gange.
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Re: Opel 2.0 16v, SFI vs Power cap

#2 Indlæg af 2fat2fly »

Ny måling med Chip monteret.
Det gav ca + 1,6hk og 4nm.

PS. Prøvede 2 andre chip før den og der mistede den hk da de ikke gav benzin nok :evil:
Vedhæftede filer
Effekt Chip .jpg
Effekt Chip .jpg (59.01 KiB) Vist 2494 gange
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

husk lige at det her IKKE er din eller eøf hk/nm. du burde faktisk korigere med samme faktor som på et rullefelt. altså for at kunne bruge sammenligningen til noget.... husk at køre begge veje og tag gennemsnit. uden at rette på Gtec.... for det er vel det der er brugt? MVH. søren
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Re: Opel 2.0 16v, SFI vs Power cap

#4 Indlæg af 2fat2fly »

Ny måling med 2.5" udstødning. som man kan se giver den først noget over 4000 Omd, og egentlig ikke ret meget +1,5Hk og +1,3 Nm.
Vedhæftede filer
Org - 2.5 udstødning mail.jpg
Org - 2.5 udstødning mail.jpg (63.69 KiB) Vist 2463 gange
Senest rettet af 2fat2fly 20 jul 2006, 08:53, rettet i alt 1 gang.
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#5 Indlæg af 2fat2fly »

op
Senest rettet af 2fat2fly 24 jul 2006, 09:46, rettet i alt 1 gang.
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#6 Indlæg af 2fat2fly »

Måling på en Ecotek 2.0 16v med org / Lexmaul bananmannifold.
Man skal op over 4000 Omd før den begynder at virke +4,1Hk og 1Nm. Bilen bliver lidt svagere mellem 3000 og 4000 Omd.
Vedhæftede filer
Ecotek banan mail.jpg
Ecotek banan mail.jpg (63.84 KiB) Vist 2494 gange
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#7 Indlæg af 2fat2fly »

Motronik M2,5(RØD) kontra Motronik M2,8(SORT)+Lexmaul.
Læg især mærke til Nm :?
Vedhæftede filer
rød M2.5-sort M2.8Lex.jpg
rød M2.5-sort M2.8Lex.jpg (71.43 KiB) Vist 2511 gange
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#8 Indlæg af 2fat2fly »

Måling af Opel Vectra A V6 C25xe, tested med 2 forskellige tun Chip, bilen var udstyret med sportsudstødning og andet filtersystem, derfor en højere effekt som standart.
Målt på rullefelt :
Org box viste den 198,2Hk og 229Nm
Chip nr 1. 210,7Hk og 242Nm
Chip nr 2. 212,3Hk og 238,8Nm

Denne kurve er fra en anden bil med samme Chip målt med G-Tech
Den Sort er den org Chip og de 2 andre er 2 forskelligt Tun chip.
Vedhæftede filer
V6 Chip Mail.jpg
V6 Chip Mail.jpg (81.82 KiB) Vist 2437 gange
Besvar