Ligger lidt forskellige målinger ind hvad tingene giver af effekt på min bil efterhånden som jeg får det afprøvet.
Vil gerne være fri for kommentar så der er nemmere af se en rækkefølge TAK
Så fik jeg foretaget en måling med den org indsugning og med en Power Cap (klokke) indsugning på en C20xe motor.
Som man kan se er der et tab fra 3750-4750 og et + fra 4750-6000omd.
Så samlet er det +2hk og -2nm på hjulene med sådan en klokke til ca 1000kr.
Den sorte kurve er Power Cap og den blå SFI.
Opel 2.0 16v/V6. Målinger med forskellige opsæt.
Redaktør: Moderatorer
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Opel 2.0 16v/V6. Målinger med forskellige opsæt.
- Vedhæftede filer
-
- Effektkurve.jpg (57.04 KiB) Vist 2681 gange
Senest rettet af 2fat2fly 24 jul 2006, 21:03, rettet i alt 4 gange.
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Re: Opel 2.0 16v, SFI vs Power cap
Ny måling med Chip monteret.
Det gav ca + 1,6hk og 4nm.
PS. Prøvede 2 andre chip før den og der mistede den hk da de ikke gav benzin nok
Det gav ca + 1,6hk og 4nm.
PS. Prøvede 2 andre chip før den og der mistede den hk da de ikke gav benzin nok
- Vedhæftede filer
-
- Effekt Chip .jpg (59.01 KiB) Vist 2494 gange
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Re: Opel 2.0 16v, SFI vs Power cap
Ny måling med 2.5" udstødning. som man kan se giver den først noget over 4000 Omd, og egentlig ikke ret meget +1,5Hk og +1,3 Nm.
- Vedhæftede filer
-
- Org - 2.5 udstødning mail.jpg (63.69 KiB) Vist 2463 gange
Senest rettet af 2fat2fly 20 jul 2006, 08:53, rettet i alt 1 gang.
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Måling af Opel Vectra A V6 C25xe, tested med 2 forskellige tun Chip, bilen var udstyret med sportsudstødning og andet filtersystem, derfor en højere effekt som standart.
Målt på rullefelt :
Org box viste den 198,2Hk og 229Nm
Chip nr 1. 210,7Hk og 242Nm
Chip nr 2. 212,3Hk og 238,8Nm
Denne kurve er fra en anden bil med samme Chip målt med G-Tech
Den Sort er den org Chip og de 2 andre er 2 forskelligt Tun chip.
Målt på rullefelt :
Org box viste den 198,2Hk og 229Nm
Chip nr 1. 210,7Hk og 242Nm
Chip nr 2. 212,3Hk og 238,8Nm
Denne kurve er fra en anden bil med samme Chip målt med G-Tech
Den Sort er den org Chip og de 2 andre er 2 forskelligt Tun chip.
- Vedhæftede filer
-
- V6 Chip Mail.jpg (81.82 KiB) Vist 2437 gange