mine dysser er bosch dysser. de kan flowe 191,8 cc. men de er høj ohms, så er spørgsmålet kan MS køre med de dysser. og er 191,8 ccm ikke nok til ca 200hk på en NA motor?? og kan ms laves så den kan køre høj ohms dysser.
mine dysser hedder 0-280-150-743
jeg fandt dem her http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm#LUCAS
så fandt jeg ud af det.
Redaktør: Moderatorer
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
så fandt jeg ud af det.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
MS er nærmest skabt til at køre med højohmsdyser helt tilbage fra begyndelsen. Idag er det ret ligegyldigt da begge slags understøttes.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
200hk på din motor er ca. 50hk pr dyse.
Du har ~190ml at gøre med til de 50hk.
Strammer vi buen og regner med 95% åbningstid på dyserne(normalt lidt optimistisk) så svarer 190ml til 50hk FORUDSAT din motor er effektiv nok til at kunne køre på et BSFC på 0,35. Det vil nok være en revolution hvis du kommer der ned på en gammel motor. Det kan ikke engang en ny konstruktion klare.
Jeg ville selv gå efter 300ml som minimum til den motor, helst mere.
Men hvem siger nu også at den maskine kommer op på 100hk/liter??
Hint; Det kan jo være dine dyser rent faktisk ER store nok, og at effekten ikke kommer helt der op hvor du gerne vil.....
Du har ~190ml at gøre med til de 50hk.
Strammer vi buen og regner med 95% åbningstid på dyserne(normalt lidt optimistisk) så svarer 190ml til 50hk FORUDSAT din motor er effektiv nok til at kunne køre på et BSFC på 0,35. Det vil nok være en revolution hvis du kommer der ned på en gammel motor. Det kan ikke engang en ny konstruktion klare.
Jeg ville selv gå efter 300ml som minimum til den motor, helst mere.
Men hvem siger nu også at den maskine kommer op på 100hk/liter??
Hint; Det kan jo være dine dyser rent faktisk ER store nok, og at effekten ikke kommer helt der op hvor du gerne vil.....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
møffe uden login