Justerbar ladetryk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Gæsten

Justerbar ladetryk

#1 Indlæg af Gæsten »

Hejsa.

Et hurtigt spørgsmål: Hvor skal man montere en ventil man skruer på så ladetrykket ikke skal justeres ved aktuatoren men på en slange??

Klaus
Henrik Vind
Junior Medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 21 apr 2004, 22:24
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#2 Indlæg af Henrik Vind »

Billede
Henrik Vind

Smid en stemme: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11130

www.stickers.dk - Klistermærker til din bil.
www.topboxen.dk - Salg og udlejning af tagboxe.
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#3 Indlæg af 2fat2fly »

Jep det virker, du kan på samme måde bruge et T stykke og i den del der går ud i luften laver du lige et gevind og sætter en dyse i alt efter hvad tryk du vil køre med, meget billig løsning og det virker.
Makz

#4 Indlæg af Makz »

Hvorfor skulle man have en dyse i? for at den kan fløjte lidt, eller..? jeg kan ikke lige se hvordan det kan gøre en forskel...
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Makz skrev:Hvorfor skulle man have en dyse i? for at den kan fløjte lidt, eller..? jeg kan ikke lige se hvordan det kan gøre en forskel...


Det er ellers der hele fidusen i det justerbare ligger gemt.....og nej, det er ikke for at få den til at fløjte lidt :shock:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Spyde
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:45

#6 Indlæg af Spyde »

det er fordi jo mere luft du lukker ud, jo mere luft skal der til for at åbne wastgaten altså mere ladetryk :lol:
Morten Lunde
Medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
Geografisk sted: Vestjylland

#7 Indlæg af Morten Lunde »

Hej.

Hvad nu hvis der kun er to tilslutninger på ventilen så har det ikke noget at sige?

På min aktuator går der en slange til røret efter intercooleren, skal der så bare indsættes et T-stykke til ventilen?

Mvh Morten
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af Morten VJ »

Morten Lunde skrev:Hej.

Hvad nu hvis der kun er to tilslutninger på ventilen så har det ikke noget at sige?

På min aktuator går der en slange til røret efter intercooleren, skal der så bare indsættes et T-stykke til ventilen?

Mvh Morten

Ja og vente på at motoren eksplodere hvis de 200 hk er rigtige, da et standart sprøjt ikke kan give benzin nok.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Enig, hvis de 200hk ikke er imaginære, så kører du motoren helt ude på det dyre punkt.

Nogen holder til det hvis de køres med omtanke, men ikke mange. Kjet giver for lidt bensin m. std fordelerhoved, og tændingsvinklen er ikke god v. det tryk der skal til for at lave 200hk med oem sprøjt.

Med dygtigt modificeret Kjet kan 220hk nåes nogenlunde pålideligt, men det er vist kun svenskere der har adgang til den ekspertise det kræver med kjet.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten Lunde
Medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
Geografisk sted: Vestjylland

#10 Indlæg af Morten Lunde »

Det var nu ikke for at få mere effekt ud af dyret, men fordi jeg ikke vil under bilen hver gang man skal justere "benzinøkonomien", det var jo så dejligt nemt bare at skrue på en ventil hvis det kunne gøre ud for det.

Så skal man sætte et T-stykke på og så lade den ekstra slange gå på den ventil og så videre ned på indsugningshuset på turboen?

Og ja, det er teoretiske heste, hvis udgangspunktet er 155 hk. på krumtappen og lægger ca 0.3 - 0.4 bar til og den originale intercooler og tager de diverse ting som andet luftfilter og andet udstødning så, om ikke andet så grænser det vel op til.

Men det kan jo også bare være at Veloens opgivede hk er tættere på :D

Mvh Morten
Besvar