Justerbar ladetryk
Redaktør: Moderatorer
-
Gæsten
Justerbar ladetryk
Hejsa.
Et hurtigt spørgsmål: Hvor skal man montere en ventil man skruer på så ladetrykket ikke skal justeres ved aktuatoren men på en slange??
Klaus
Et hurtigt spørgsmål: Hvor skal man montere en ventil man skruer på så ladetrykket ikke skal justeres ved aktuatoren men på en slange??
Klaus
-
Henrik Vind
- Junior Medlem
- Indlæg: 69
- Tilmeldt: 21 apr 2004, 22:24
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:

Henrik Vind
Smid en stemme: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11130
www.stickers.dk - Klistermærker til din bil.
www.topboxen.dk - Salg og udlejning af tagboxe.
Smid en stemme: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11130
www.stickers.dk - Klistermærker til din bil.
www.topboxen.dk - Salg og udlejning af tagboxe.
-
Makz
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Makz skrev:Hvorfor skulle man have en dyse i? for at den kan fløjte lidt, eller..? jeg kan ikke lige se hvordan det kan gøre en forskel...
Det er ellers der hele fidusen i det justerbare ligger gemt.....og nej, det er ikke for at få den til at fløjte lidt
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Spyde
- Medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:45
-
Morten Lunde
- Medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
- Geografisk sted: Vestjylland
Hej.
Hvad nu hvis der kun er to tilslutninger på ventilen så har det ikke noget at sige?
På min aktuator går der en slange til røret efter intercooleren, skal der så bare indsættes et T-stykke til ventilen?
Mvh Morten
Hvad nu hvis der kun er to tilslutninger på ventilen så har det ikke noget at sige?
På min aktuator går der en slange til røret efter intercooleren, skal der så bare indsættes et T-stykke til ventilen?
Mvh Morten
Volvo for life
-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Morten Lunde skrev:Hej.
Hvad nu hvis der kun er to tilslutninger på ventilen så har det ikke noget at sige?
På min aktuator går der en slange til røret efter intercooleren, skal der så bare indsættes et T-stykke til ventilen?
Mvh Morten
Ja og vente på at motoren eksplodere hvis de 200 hk er rigtige, da et standart sprøjt ikke kan give benzin nok.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Enig, hvis de 200hk ikke er imaginære, så kører du motoren helt ude på det dyre punkt.
Nogen holder til det hvis de køres med omtanke, men ikke mange. Kjet giver for lidt bensin m. std fordelerhoved, og tændingsvinklen er ikke god v. det tryk der skal til for at lave 200hk med oem sprøjt.
Med dygtigt modificeret Kjet kan 220hk nåes nogenlunde pålideligt, men det er vist kun svenskere der har adgang til den ekspertise det kræver med kjet.
Nogen holder til det hvis de køres med omtanke, men ikke mange. Kjet giver for lidt bensin m. std fordelerhoved, og tændingsvinklen er ikke god v. det tryk der skal til for at lave 200hk med oem sprøjt.
Med dygtigt modificeret Kjet kan 220hk nåes nogenlunde pålideligt, men det er vist kun svenskere der har adgang til den ekspertise det kræver med kjet.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten Lunde
- Medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
- Geografisk sted: Vestjylland
Det var nu ikke for at få mere effekt ud af dyret, men fordi jeg ikke vil under bilen hver gang man skal justere "benzinøkonomien", det var jo så dejligt nemt bare at skrue på en ventil hvis det kunne gøre ud for det.
Så skal man sætte et T-stykke på og så lade den ekstra slange gå på den ventil og så videre ned på indsugningshuset på turboen?
Og ja, det er teoretiske heste, hvis udgangspunktet er 155 hk. på krumtappen og lægger ca 0.3 - 0.4 bar til og den originale intercooler og tager de diverse ting som andet luftfilter og andet udstødning så, om ikke andet så grænser det vel op til.
Men det kan jo også bare være at Veloens opgivede hk er tættere på
Mvh Morten
Så skal man sætte et T-stykke på og så lade den ekstra slange gå på den ventil og så videre ned på indsugningshuset på turboen?
Og ja, det er teoretiske heste, hvis udgangspunktet er 155 hk. på krumtappen og lægger ca 0.3 - 0.4 bar til og den originale intercooler og tager de diverse ting som andet luftfilter og andet udstødning så, om ikke andet så grænser det vel op til.
Men det kan jo også bare være at Veloens opgivede hk er tættere på
Mvh Morten
Volvo for life
-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848