Tuning af BMW 320i E30 Touring ( Shadow Line )

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
BMWDave25

Tuning af BMW 320i E30 Touring ( Shadow Line )

#1 Indlæg af BMWDave25 »

Jeg har købt en BMW 320i, og ville bare vide hvad man kan pille ved for at få noget mere ud af den, bare det ikke er gas/turbo eller kompressor?

Jeg kunne selv forstillle mig noget i retning af bananmanifold / 3" rør fra manifolden og ud/ en anden udstødning / skarp knast / chip ??? men det er der sikker nogen af jer her inde der har mere styr på end mig. hvis der nu er nogen der skriver til dette indlæg så må i meget gerne skrive en ca. pris på de ting i anbefaler....

Mvh. David
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#2 Indlæg af grydesvamp »

well udstødningen er nok billigst at lave selv vom. fra manifold og ud.. der findes firmaer der arbejder med rustfrie stål rør til mejerier og de har som regl noget gammelt nedpillet rør til at ligge og det koster næsten ingen ting... gav selv 250 for 3m 2" rustfrit samt 7 stk 90graders buk.
btw er 3" ikke lige rigeligt til en 320i? 2,5" burde da vrære nok der?
Fri bane fuld hane! :-)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#3 Indlæg af møffe »

sebring uds og banan (ca 8k) schrick 288G knast (ca 2,5k) monter det og kør op til viborgautoteknik. og skal du ha mere moment så skal du ha fingerne i en ETA blok (2,7L)

skal de være billigt så en 2,5 indsugnings manifold og en komplet 325 uds og så en chip.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#4 Indlæg af mh »

møffe skrev:skal de være billigt så en 2,5 indsugnings manifold


+ spjældhuset
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#5 Indlæg af møffe »

ups den glemte jeg lige... my bad
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
BMWDave
Indlæg: 4
Tilmeldt: 16 apr 2005, 19:54

Eta blok

#6 Indlæg af BMWDave »

hvis jeg får lagt en ETA blok i 2.7 L så kan jeg da umuligt få den synet??? eller hvad
BMWDave
Indlæg: 4
Tilmeldt: 16 apr 2005, 19:54

#7 Indlæg af BMWDave »

lige en ting mere hvad koster spjældhuset ca.?
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#8 Indlæg af mh »

det koster vel ca 500kr hvis du køber det sammen med manifoldet...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#9 Indlæg af bmwmanden »

Hej

Jo, du kan godt få den synes med 2.7 blokken, da den standard har samme effekt som en 320'er, ventilerne r bar MEGET små i et eta topstykke. Effekten ved de jo ikke noget om i synshallen, men på den anden side, de opdager de aldrig da de alligevel ikke tjekker motornummer eller noget, de ser jo også helt ens ud begge motorer...
BMW ---> Best Motor in the World!
Fire
Indlæg: 1
Tilmeldt: 03 maj 2005, 17:18

#10 Indlæg af Fire »

Yep... i med en 2,7, og skift topstykket til enten et fra en 2,0 eller 2,5 afhængig af hvilken model Eta du får fat i...

Har lige fået min synet med ETA med 2,0 top i... Ydelsen ligger omkring de 150-160 heste...

Det er for det 1 mere end med dit forslag, og for det andet er det billigere... gav 3000 for motor og gearkasse...
Mvh
Dennis
Bmw e30 2,7
Besvar