Turbo trykk!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
volvoflerogførr

Turbo trykk!

#1 Indlæg af volvoflerogførr »

Hei!

Er det noen som vet hvor mye trykk en orginalturbo fra en saab 900 86 mod kan gi...motoren den stod på var en 2 liter!
noen som vet hvor mye effekt og trykk det er på den orginalmotoren til saab?
Jeg har montert den på min flotte volvo 360 gl, b200k!
Hadde på en turbo fra en pajero 2.5td, og forgasseren rett på sugesiden, den gikk veldig bra helt til turboen gav opp! :(

og så må jeg rose denne siden for alle de kjekke opplysningene...

mvh Daniel
Gæst

#2 Indlæg af Gæst »

Den leverer originalt 0.75 bar. Hvis det er en 16 v har den 175 hk - er det en 8v vist nok 155hk.

Den kan uden problemer gi´1 bar og hvis man presser den 1.2-1.3. Jeg ved ikke præcist hvornår den begynder at blive ineffektiv

mvh SG
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

Den leverer originalt 0.75 bar. Hvis det er en 16 v har den 175 hk - er det en 8v vist nok 155hk.

Den kan uden problemer gi´1 bar og hvis man presser den 1.2-1.3. Jeg ved ikke præcist hvornår den begynder at blive ineffektiv

mvh SG
heino ascona b
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11 maj 2004, 18:06
Geografisk sted: østfyn

#4 Indlæg af heino ascona b »

jeg har ved en fejl (brændt slangen over) ladet 2,3 bar med sådan en den kunne bare ikke holde til det
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#5 Indlæg af RSV »

Lige et obs

Hvis jeg har forstået det ret så har du monteret karburator på turboens suge side, det er ikke så godt, turboen skal i såfald være afstemt til dette, de kan ikke tåle det vakuum der bliver når spjældet stænges, iflg "GIK TURBO" skal turboen være af typen med teflon tætninger

mvh RS
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Besvar