afgift ved tuning af orginal motor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Gæst

afgift ved tuning af orginal motor

#1 Indlæg af Gæst »

Nogen der har anelse hvad det kan koste i afgift. har BMW E36 320 hvor jeg har tunet orginal motoren til 2,8 ved opboring og anden krumtap og diverse andre ting. Der er monteret ventilerede bremser. den er fra slutningen af 1991.

Er det dyrt eller er det ikke så slemt?

Hvordan finder jeg eventelt ud af hvad der koster præcist?
escort
Senior Medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 08 apr 2004, 17:02
Geografisk sted: falster

#2 Indlæg af escort »

told og skat det med bremserne skal du nok også betale afgift af. Mén ellers man kan jo ik se på sådan en at den er boret op.
Vil du stå forrest i flokken skal der stå FORD på blokken.
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

Re: afgift ved tuning af orginal motor

#3 Indlæg af JPP »

Anonymous skrev:Nogen der har anelse hvad det kan koste i afgift. har BMW E36 320 hvor jeg har tunet orginal motoren til 2,8 ved opboring og anden krumtap og diverse andre ting. Der er monteret ventilerede bremser. den er fra slutningen af 1991.

Er det dyrt eller er det ikke så slemt?

Hvordan finder jeg eventelt ud af hvad der koster præcist?


Det bedste er at sende en forspørgsel til told og skat. Skriv præcis hvad du vil ændre og du vil herefter modtage en skrivelse om hvad det vil koste eller ikke koste. Du kan evt. som escort skriver blot forhøre dig om bremserne, da man ikke ser volumeforøgelsen. Jeg vil ikke mene du skal betale afgift af bremserne alene. Men af bremser + motorforøgelse skal du. Det er et skønsspørgsmål som de fortager fra gang til gang.
Mvh Jakob
Pappa the Kid
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 04 feb 2005, 12:53

#4 Indlæg af Pappa the Kid »

Når du skriver til told og skat skal du udfylde denne blanket!
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=56202&vID=0

og skrive et brev hvor du beskriver vad du vil gøre med bilen,
vilke bremser OSV

Bjarke
Gæst

#5 Indlæg af Gæst »

Hvorfor skal man egentlig betale afgift ved at skifte originale bremser ud med ventilerede. der er jo skiver på hele vejen rundt eneste forskel er et par huller og riller. ja og så de er lidt dyrere i indkøb. :)
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#6 Indlæg af Dagooz »

Det med bremserne er hvis de svarer til bremserne fra en større model. Er det ikke tilfældet så... ja det ved jeg faktisk ikke. Måske ingen afgift?
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Brugeravatar
Ole..
Senior Medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Nordvestjylland

#7 Indlæg af Ole.. »

Dagooz skrev:Det med bremserne er hvis de svarer til bremserne fra en større model. Er det ikke tilfældet så... ja det ved jeg faktisk ikke. Måske ingen afgift?


Så er der ingen afgift.. så længe de er standart mål(til din pågældne bil), er det ligegyldigt om de har huller eller fræsninger eller begge dele.. :wink:
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#8 Indlæg af Dagooz »

Lidt offtopic her men hvad så hvis man monterer et af de konverteringskit til større skiver?
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Gæst

#9 Indlæg af Gæst »

Kom lige i tanke om de ikk er ventileret bagved, foran er de. Men har i forvejen Racing skiver på bilen men spørgsmålet er om det er nok så?
Besvar