LMM elementær forståelse...
Redaktør: Moderatorer
-
xillur
- Senior Medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
LMM elementær forståelse...
hejsa sidder og tænker over følgende:
hvis nu man sætter en lmm måler af f.eks flaptypen på tryksiden af indsugningen på en turbomotor.. så stiger densiteten jo sammen med trykket... men det vil sådan en flapfætter jo ikke registrere vel ??
hvis nu man sætter en lmm måler af f.eks flaptypen på tryksiden af indsugningen på en turbomotor.. så stiger densiteten jo sammen med trykket... men det vil sådan en flapfætter jo ikke registrere vel ??
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
nej og derfor har den en temp føler så den kan regne det ud ved mængde og temperatur (og nogle har en tryk måle til at måle luft trykket uden for motoren ) og dette koger den sammen og kan finde densiteten ved...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
FALFA
- Senior Medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
- Geografisk sted: tæt på kbh
- Kontakt:
-
xillur
- Senior Medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
jeg glemte at fortælle, at det var en flapmåler fra en sugemotor
og normalt falder densiteten ved stigende temp på en sugemotor...
iøvrigt bruger flapmåleren vel slet ikke IAT sensoren der sidder indbygget, jeg gætter på, at den sender temp signalet direkte videre til ecu´en ?
Så man kan altså godt konkludere, at luftmængdemåler er noget skidt på tryksiden, da densiteten hopper og danser i takt til ladetrykket og man derfor ikke måler den reelle mængde luft der flower igennem ik ?
(håber i kan klarer når jeg er i spørgejørgen mode
)
og normalt falder densiteten ved stigende temp på en sugemotor...
iøvrigt bruger flapmåleren vel slet ikke IAT sensoren der sidder indbygget, jeg gætter på, at den sender temp signalet direkte videre til ecu´en ?
Så man kan altså godt konkludere, at luftmængdemåler er noget skidt på tryksiden, da densiteten hopper og danser i takt til ladetrykket og man derfor ikke måler den reelle mængde luft der flower igennem ik ?
(håber i kan klarer når jeg er i spørgejørgen mode
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
xillur skrev:iøvrigt bruger flapmåleren vel slet ikke IAT sensoren der sidder indbygget, jeg gætter på, at den sender temp signalet direkte videre til ecu´en ?
Så man kan altså godt konkludere, at luftmængdemåler er noget skidt på tryksiden, da densiteten hopper og danser i takt til ladetrykket og man derfor ikke måler den reelle mængde luft der flower igennem
nej den sendes som regel til boksen direkte (i samme stik dog)
jeg vil mene man godt kan vi gjorde det på min kammis BMW E30 og den kørte fint med det.... (husk at lim låget fast så det ikke blæser af
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Alle luft mængde/masse målere skal generelt sidde på sugesiden, ellers kan man få alverdens problemer.
Mængdemåleren kan ikke måle korrekt, og masse måleren bliver fourenet af olie, hvorved den ikke virker korrekt mere.
MVh
Morten
Mængdemåleren kan ikke måle korrekt, og masse måleren bliver fourenet af olie, hvorved den ikke virker korrekt mere.
MVh
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=12093
sådan som det er lavet her har vi også gjort... (og det virkede fint....)
sådan som det er lavet her har vi også gjort... (og det virkede fint....)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Martin!
- Mester Medlem
- Indlæg: 590
- Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
- Geografisk sted: Fyn
-
xillur
- Senior Medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
tinasmartin skrev:http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=12093
sådan som det er lavet her har vi også gjort... (og det virkede fint....)
Kører den med en std ecu evt chippet eller har den også et tilskudssystem ?
Har den slet ikke problemer med blandingen ved f.eks dellast og ladetryk (eller mangel derpå) ?
Jeg ved godt det ikke er det man bruger mest tid på og jeg tænker, at dellast også er væsentlig mere komplekst at trimme/måle ...
Hvis f.eks i bruger std styrboks, så kører den Alpha-N idet man aktiverer fuldgaskontakten og dermed bruges LMM slet ikke, så der skulle man ikke have de store problemer med LMM´en...
LMM´en bruges kun ved dellast og tomgang på std ecu.
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
sorry det er som de to øverste billeder...... (mente ellers det var logisk set ud fra de foregående indlæg.. my bad..)
den kørte med standart boks kun med progressiv benzintryks regulator og det eneste sted det kunne mærkes det var ved over 4500omd/min der kunne den godt tænings banke svagt.... (lav tryksturbo og 0,7 i ladetryk ca.. sænket komprestion front monteret cooler)
det var på denne bil http://www.ag-aps.dk/320i/
den kørte med standart boks kun med progressiv benzintryks regulator og det eneste sted det kunne mærkes det var ved over 4500omd/min der kunne den godt tænings banke svagt.... (lav tryksturbo og 0,7 i ladetryk ca.. sænket komprestion front monteret cooler)
det var på denne bil http://www.ag-aps.dk/320i/
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk