Hey
Er igang med et lille turbo projekt og skal ha en ny computer på!
Vad køre i med og jers erfraniger med de forskellige motor styringer,
priser m.m
Det skal på en Peugeot 405 mi16 2,0 fra 93 --> Mål med turbo er 340HK
Ca.8000 rpm (tror ikke det er uopnåligt heh)
Har tænkt en smule på MS men ville godt se den på en bil så
hvis der er en på sjælland der ville hvise sin bil frem også, så jeg kunne
se den sat op mod en compueter med paremetre og det hele
ville det være super cooll!!
Hilsen Bjarke
Hvad syntes i jeg skal!?
Redaktør: Moderatorer
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Mine erfaringer er Elektromotives Tec II, og MS
Tec II blev monteret for 10 år siden, og kører upåklageligt den dag i dag.
Det der har været det store problem er stikkene på styreenheden, som er skifter min 2 gange, grundet dårlig forbindelse.
En anden ulempe er at softwaren er i Dos, og en software opgradering koster det samme som et komplet MS kit.
De andre styringer har jeg ingen erfaringer inden for.
Fordelen ved en købt motorstyring er at alle fejl i softvaren ikke burde eksistere, og alle funktioner er godt beskrevet, og der er nogen i dk der vil være istand til at køre den ind og yde support.
Ulempen du har købt det du har købt, og hvis man vil udvide så er det tilbage til producenten og betale kassen for at få den ombygget.
Fordele ved MS den koster 1/10 del som byg selv. Open source code dvs at alle der er lidt computernørd kan ændre i coden. software opgraderinger er gratis, og hardware koster kun komponenternes pris+ tid.
Ulemper
Der er ingen der bliver betalt for at have en hotline, spørg på forummet, og håb på svar, men først efter at du har læst alt om emnet i den meget gode brugsforvirring der findes.
Du tester selv dit system, så i realiteten er det et alfasystem der bliver monteret hver gang.
Der er sjovt nok mange der gerne vil have et MS men vil først lige se de monteret på en bil hvorfor det
Hardvaren er ikke særlig speciel, og et motorrum er et motorrum uanset styring.
Softwaren er frit tilgængelig lige til at prøvekøre på PC en.
Systemet er så billigt at hvis man ikke kan få det til at virke er det ikke den store udskrivning.
Men jeg vil da gerne vise mit system, og hjeg har kontakt til 2 andre som også er intersserede forløbig dato er den 4 april og stedet er pt ukendt.
Men det løsr sig nok.
MVH
Morten
Tec II blev monteret for 10 år siden, og kører upåklageligt den dag i dag.
Det der har været det store problem er stikkene på styreenheden, som er skifter min 2 gange, grundet dårlig forbindelse.
En anden ulempe er at softwaren er i Dos, og en software opgradering koster det samme som et komplet MS kit.
De andre styringer har jeg ingen erfaringer inden for.
Fordelen ved en købt motorstyring er at alle fejl i softvaren ikke burde eksistere, og alle funktioner er godt beskrevet, og der er nogen i dk der vil være istand til at køre den ind og yde support.
Ulempen du har købt det du har købt, og hvis man vil udvide så er det tilbage til producenten og betale kassen for at få den ombygget.
Fordele ved MS den koster 1/10 del som byg selv. Open source code dvs at alle der er lidt computernørd kan ændre i coden. software opgraderinger er gratis, og hardware koster kun komponenternes pris+ tid.
Ulemper
Der er ingen der bliver betalt for at have en hotline, spørg på forummet, og håb på svar, men først efter at du har læst alt om emnet i den meget gode brugsforvirring der findes.
Du tester selv dit system, så i realiteten er det et alfasystem der bliver monteret hver gang.
Der er sjovt nok mange der gerne vil have et MS men vil først lige se de monteret på en bil hvorfor det
Hardvaren er ikke særlig speciel, og et motorrum er et motorrum uanset styring.
Softwaren er frit tilgængelig lige til at prøvekøre på PC en.
Systemet er så billigt at hvis man ikke kan få det til at virke er det ikke den store udskrivning.
Men jeg vil da gerne vise mit system, og hjeg har kontakt til 2 andre som også er intersserede forløbig dato er den 4 april og stedet er pt ukendt.
Men det løsr sig nok.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- JBO
- Mester Medlem
- Indlæg: 668
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
- Kontakt:
Du kan bla hente det her http://not2fast.wryday.com/megasquirt/mt/
Jonas Olsen
Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
- LasseW
- Senior Medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Brøndby Strand
- Kontakt:
Køb en OMEX du får ikke bedre styringer, selv elektronikken er basalt den samme i alle styringer... i grove træk
men den store forskel er stik, programering osv. der skilles bukkene fra fårene og netop her er OMEX klart en vinder
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en