Gearkasse spørgsmål

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Mikkl
Medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 26 jan 2005, 09:02
Geografisk sted: Sundet

Gearkasse spørgsmål

#1 Indlæg af Mikkl »

Hejsa.

Har en 200sx chippet med forhøjet begrænser.
Men hvis jeg trækker den ud til 8500-8800 omdrejninger, kan jeg overhovedet ikke få den i gear - før den falder lidt i omdrejninger...
hvilket er meget irreterende....
Hvad kan være problemet??

På forhånd tak drengene....

mvh
mikkl
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#2 Indlæg af hYe »

Slidte syncromesher... :?:
Min kammi har samme problem...
Motoren kan tage alt det prygl du kan give, men gearkassen står hurtigt af.... :(
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#3 Indlæg af Dagooz »

Mit første gear gør det samme. Maks omdrejninger og så siger det crunshj når man maser den i anden. Så jeg giver sjældent maks omdrejninger i første :(
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Brugeravatar
Mikkl
Medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 26 jan 2005, 09:02
Geografisk sted: Sundet

#4 Indlæg af Mikkl »

Gearkassen burde ikke være slidt. Den har nemlig ikke gået særlig meget, men den kan selvfølgelig godt være slidt alligevel.

Vil en nyrenoveret gearkasse løse problemet?
Kan jo give den til brøndby ombytning!!!

mvh
mikkl
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

det kan også være pga. koblingen... dvs. for stor dia. på samme! troede ikke selv på at det kunne være et problem, før jeg så det i virkeligheden. der er en (god) grund til man kan købe koblinger med flere plader. MVH. søren
Brugeravatar
Mikkl
Medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 26 jan 2005, 09:02
Geografisk sted: Sundet

#6 Indlæg af Mikkl »

Koblingen?!?!

Vil det sige jeg skal ud og købe en racekobling?!? og evt hvilken en???

mvh
mikkl
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#7 Indlæg af Transitfar »

Egentlig er det vel meget logisk:
Synchromesherne skal sørge for, at gearakslernes omdrejningshastighed bliver ens, således at skiftemuffen kan glide ind over låsefortandingen uden for mange "cronsch"-lyde.....

Jo større inertimoment på den ene eller den anden aksel, desto sværere bliver opgaven for synchromesherne!!

Stor diameter på kobling = stort inertimoment.
Inertimomentet stiger med kvadratet på omdrejningshastigheden.

Derfor er det klart, at standard-synchromesherne MEGET hurtigt får det svært ved stigende omdrejninger.

Jeg ville nok også starte med at prøve en anden kobling. Det er væsentligt nemmere, og nok ikke meget dyrere end at rode med gearkassen.

VH Lars
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Brugeravatar
Mikkl
Medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 26 jan 2005, 09:02
Geografisk sted: Sundet

#8 Indlæg af Mikkl »

er der så nogen der ved hvor man køber sådan en fætter henne??

mvh
mikkl
Escort 3
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 16 okt 2004, 19:44

#9 Indlæg af Escort 3 »

ring til autobremsen de plejer at kunne hjælpe....

http://www.autobremsen.dk/Tunings%20&%2 ... rtkobl.htm
Besvar