Gearkasse spørgsmål
Redaktør: Moderatorer
- Mikkl
- Medlem
- Indlæg: 118
- Tilmeldt: 26 jan 2005, 09:02
- Geografisk sted: Sundet
Gearkasse spørgsmål
Hejsa.
Har en 200sx chippet med forhøjet begrænser.
Men hvis jeg trækker den ud til 8500-8800 omdrejninger, kan jeg overhovedet ikke få den i gear - før den falder lidt i omdrejninger...
hvilket er meget irreterende....
Hvad kan være problemet??
På forhånd tak drengene....
mvh
mikkl
Har en 200sx chippet med forhøjet begrænser.
Men hvis jeg trækker den ud til 8500-8800 omdrejninger, kan jeg overhovedet ikke få den i gear - før den falder lidt i omdrejninger...
hvilket er meget irreterende....
Hvad kan være problemet??
På forhånd tak drengene....
mvh
mikkl
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
- Mikkl
- Medlem
- Indlæg: 118
- Tilmeldt: 26 jan 2005, 09:02
- Geografisk sted: Sundet
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Egentlig er det vel meget logisk:
Synchromesherne skal sørge for, at gearakslernes omdrejningshastighed bliver ens, således at skiftemuffen kan glide ind over låsefortandingen uden for mange "cronsch"-lyde.....
Jo større inertimoment på den ene eller den anden aksel, desto sværere bliver opgaven for synchromesherne!!
Stor diameter på kobling = stort inertimoment.
Inertimomentet stiger med kvadratet på omdrejningshastigheden.
Derfor er det klart, at standard-synchromesherne MEGET hurtigt får det svært ved stigende omdrejninger.
Jeg ville nok også starte med at prøve en anden kobling. Det er væsentligt nemmere, og nok ikke meget dyrere end at rode med gearkassen.
VH Lars
Synchromesherne skal sørge for, at gearakslernes omdrejningshastighed bliver ens, således at skiftemuffen kan glide ind over låsefortandingen uden for mange "cronsch"-lyde.....
Jo større inertimoment på den ene eller den anden aksel, desto sværere bliver opgaven for synchromesherne!!
Stor diameter på kobling = stort inertimoment.
Inertimomentet stiger med kvadratet på omdrejningshastigheden.
Derfor er det klart, at standard-synchromesherne MEGET hurtigt får det svært ved stigende omdrejninger.
Jeg ville nok også starte med at prøve en anden kobling. Det er væsentligt nemmere, og nok ikke meget dyrere end at rode med gearkassen.
VH Lars
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
Escort 3
- Senior Medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 16 okt 2004, 19:44
ring til autobremsen de plejer at kunne hjælpe....
http://www.autobremsen.dk/Tunings%20&%2 ... rtkobl.htm
http://www.autobremsen.dk/Tunings%20&%2 ... rtkobl.htm