Side 1 af 3

Afdrejning af stempler (update)

: 07 mar 2005, 14:04
af Morten AA
Er det rigtig at hvis man ønsker at afdreje sine stempler, at det kun må gøres i U-form. Altså fra midten og ud så cylindervæggen ikke bliver blottet.
Ved godt at det er poor-man solution, men det er nu det der skal til.
Presset vil vel altid være nedad på stemplet og ikke udad??

Mvh Morten

: 07 mar 2005, 16:49
af Doc 309
Hej

Jeg har nu selv kørt med afdr. stempler i over et år med turbo og der er ikke nogle problemer...

stemplerne er bare drejet lige af, ikke noget med mere i midten end i siderne..

( Jeg ved det er en billig løsning men det er ikke alle der har råd til den gode løsning så vi må jo nøjes :) )

: 07 mar 2005, 17:51
af Pappa the Kid
Doc 309>> hvad køre du med af ladetryk på de stempler!?

: 07 mar 2005, 20:10
af mh
og hvilken motor snakker i begge om??

: 07 mar 2005, 21:18
af Shelby 500
Det ville være en dårlig ide at dreje et U <-- den vej - Tynde materiale samlinger er ikke nogen go' ide på en turbo motor.....så det bedste må vel være lige henover...
:)

http://powerpage.gjelsoe.dk/download.php?id=1004

mvh
Lars

Re: Afdrejning af stempler

: 08 mar 2005, 02:30
af Transitfar
Prøv at søge med det magiske ord: "squish"
Søg både her på forumet, og også gerne på google....

Morten aasted skrev:Presset vil vel altid være nedad på stemplet og ikke udad??

Mvh Morten

En gas trykker i alle retninger.... 8)
Tilfældigvis kan stemplet flytte sig, men derfor er trykket stadig lige stort i alle retninger.

V/H Lars

: 08 mar 2005, 04:29
af lqs
ja det er godt med dig TRANSFAR! det er blot ikke altid lykken på en husmands turbomotor.... prøv at læse BILSPORT hvor de følger opbygningen af en NISSAN 2 liters turbomotor.... med 765hk! der vælger de faktisk at se bort fra squartskant... en af grundene til ikke at dreje et stempel lige af, kunne også være at få max materiale ned til øverste stempelring. MVH. søren

Re: Afdrejning af stempler

: 08 mar 2005, 06:17
af 2fat2fly
Morten aasted skrev:Er det rigtig at hvis man ønsker at afdreje sine stempler, at det kun må gøres i U-form. Altså fra midten og ud så cylindervæggen ikke bliver blottet.
Ved godt at det er poor-man solution, men det er nu det der skal til.
Presset vil vel altid være nedad på stemplet og ikke udad??

Mvh Morten

Sådan ser mine ud som vest speed lavede dem.

: 08 mar 2005, 08:00
af Gæst
Pappa the Kid>> Jeg har kørt med 0,7bar ind til fornylig hvor turboen stod :( af så kører bare med en død suge motor nu :(

tinasmartin>> Den motor jeg kører med og går ud fra er en xu motor

: 08 mar 2005, 08:02
af Doc 309
Øv øv jeg var ikke logget ind :oops: