Glem at få den synet med mindre du har en godkendelse.
Du kan være heldig at de ikk ser det, men det bliver den ikk "godkendt" a' !!!
Hvis det skal a' kan være du skal ud og købe lidt ting, hvis de da ikke var med!!!
Hvis det ikk er den orginale manifold der sidder der m. et adapter stykke skal du ha en ny"alm" manifold.
Du skal sikkert også ha' et nyt forrør fra manifold til kat'en.
Olie tryk til turbo'en skal pilles fra, returløbet skal blændes a' samt evt. vand til turboen!
Så skal du ha' pillet div. tryk rør/slanger fra, og mont. et "alm" luftfilter system...evt en KN eller lign...
ud over delene hvor lang tid tager sådan en sag så for en prof.?
Nogen der ved om det er muligt at få den godkendt, det er en Zafira 2.2 - der findes jo en OPC med turbo og det eneste forskel når man ser typegodkendelserne på disse er at OPC'en kører med 308x25 på de foreste skiver mod 280x25 ellers er resten af "karossen" den samme
Da jeg skulle til syn med min ex.bmw m. turbo måtte jeg også pille det a'.
Det tog omkring 4timer så den var køre klar i standart trim igen..
Jeg er ikk mekaniker.. roder dog i fritiden..
Er den OPC ikk en 2,0 turbo??
Ved godt det lyder nedtur men, hvis du vil ha' den godkendt som en OPC har du told og skat i nakken.
Hvis du vil ha' godkendt din egen m. turbo skal den forurening testes og det koster.
Der ud over skal du har papir'ere fra Opel hvor i der står at bilen kan klare de ekstre HK.
Køre den til syn og ser om de opdager ? og hvad hvis de opdager det bliver man så bare sendt hjem igen og kan pille det af og så tage et omsyn eller hvordan er erfaringerne+