Hejsa..
En af mine venner og Jeg selv er lidt uenige om hvor meget en original toppakning kan klare af heste.
Motoren er en B21ET fra en 240 og Jeg mener godt den kan klare 200 hk.
Men min kammerat mener kun det er lidt over hvad den original har af heste, lignende 160-165 hk.
Det kunne være Henrik GM og Morten VJ kunne svare på det???
På forhånd tak
Morten
Hvor meget kan en original Volvo-toppakning holde til?
Redaktør: Moderatorer
-
Morten Lunde
- Medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
- Geografisk sted: Vestjylland
Hvor meget kan en original Volvo-toppakning holde til?
Volvo for life
-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
OEM volvopakninger kan håndtere langt over 300hk.
Men hvis du bare skruer en std B21Et op i tryk, så regn ikke med mere end 200hk som max, og hvis toppakningen går her, så regn med at forbrændingskammeret er sunket i topstykket. Topstykket er herefter "svagt", og vil synke nemmere næste gang, og dermed tage endnu en toppakning.
Hvis lortet tændingsbanker(det VIL en std B21Et gøre hvis den bare er skruet op!) så kan du ikke købe en toppakning der kan holde til det. Det er reelt ikke pakningen der fejler, med topstykket der giver sig, og DET fører til at toppakningen går.
Med styr på motoren, så hiver svenskerne ofte +300hk på stortset std B21ET blokke.
Tændingsbanken, og styr på motoren er nøgleordet.
Men hvis du bare skruer en std B21Et op i tryk, så regn ikke med mere end 200hk som max, og hvis toppakningen går her, så regn med at forbrændingskammeret er sunket i topstykket. Topstykket er herefter "svagt", og vil synke nemmere næste gang, og dermed tage endnu en toppakning.
Hvis lortet tændingsbanker(det VIL en std B21Et gøre hvis den bare er skruet op!) så kan du ikke købe en toppakning der kan holde til det. Det er reelt ikke pakningen der fejler, med topstykket der giver sig, og DET fører til at toppakningen går.
Med styr på motoren, så hiver svenskerne ofte +300hk på stortset std B21ET blokke.
Tændingsbanken, og styr på motoren er nøgleordet.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!