Hej.
Jeg har en Fiat Cinquecento Sporting som pt. bliver brugt som nummer to bil. Efter at have læst lidt om Megasquirt, er jeg blevet lidt interesseret i at prøve at montere sådan en boks da jeg er meget interesseret i elektronik og da prisen er lav. Ideen er at montere MS i en styring til en Cinquecento 900 (boksen til en Sporting og en 900 er fysisk stor, så der er masser af plads til et nyt print) da jeg så vil være i stand til at bytte styringen ud med den originale og stadig kunne bruge bilen til daglig, og når jeg så får lidt tid til overs, rode lidt med MS. Jeg har pt. en boks at ligge til en 900 ccm som ikke kan bruges på 1100'eren (men passer lige over på de orginale stik), så som udgangspunkt har jeg noget at lægge en MS i.
For at samle det hele er ideen altså at lave en falsk "original" boks, som umiddelbart kan skiftes ud med den originale uden at der skal ændres noget som helst på bilen. Spørgsmålet lyder så om dette kan lade sig gøre... Bilen er orginalt udstyret med Weber/Marralli SPI-indsprøjtning og "wasted spark" (tændingen styres af boksen, via to tændspoler og ingen strømfordeler). Ellers er der monteret både krumtapsføler og alle de normale følere til en indsprøjtning, så det skal jeg ikke hen og lave.
Hvad siger i??? Er det muligt at lave????
MS på en Cinquecento
Redaktør: Moderatorer
-
Eddie hamselv
Hov... glemte lige en ting!!
På en Cinquecento Sporting er speedertrækket ført direkte til spjældhuset via kabeltræk, dvs. at spjældet bliver trukket direkte af et kabel. Så der skal nok bygges en form for holder til montering af et gasspjældspotentiometer og hvordan så med spjældhuset...
Nogen der har erfaring med dette, og hvordan har de løst det????
På en Cinquecento Sporting er speedertrækket ført direkte til spjældhuset via kabeltræk, dvs. at spjældet bliver trukket direkte af et kabel. Så der skal nok bygges en form for holder til montering af et gasspjældspotentiometer og hvordan så med spjældhuset...
Nogen der har erfaring med dette, og hvordan har de løst det????
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Gasspjældspotentiometeret kan MS sagtens køre uden, men du misser dermed muligheden for at lave acceleration enrichment - hvilket er en god ting at have med ifb. med blandingen den tilfører ved hård acc. Jeg kørte uden spjældpotmeter på min Uno 1,4 turbo og det virkede fint. Jeg fik aldrig taget mig sammen til at få et potmeter så det kan du også undvære i første omgang, selvom det ikke koster mange basseører.
Næh din udfordring bliver i første omgang nok at finde en indsugningsmanifold hvori du kan montere multipoint (4 dyser..) som MS skal trække. Gør du ikke det ser jeg ingen grund til at konvertere til MS.
Jeg skiftede i sin tid til MS fordi min luftmængdemåler og indsprøjtningsboks var defekt og dermed et oplagt projekt.
Næh din udfordring bliver i første omgang nok at finde en indsugningsmanifold hvori du kan montere multipoint (4 dyser..) som MS skal trække. Gør du ikke det ser jeg ingen grund til at konvertere til MS.
Jeg skiftede i sin tid til MS fordi min luftmængdemåler og indsprøjtningsboks var defekt og dermed et oplagt projekt.
Vh. Anders
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt: