Kold start og ms

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

Kold start og ms

#1 Indlæg af RollaGTi »

Hejsa, hvad gør jeg galt med ms. Jeg syntes jeg skal have uendelige høje værdier. Men den kører ikke bedre i kold tilstand syntes jeg.. Ved godt jeg har overdrevet, men fatter helt ærligt ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har vedhæftet en msq fil til megatune. Det er extra coden den er lavet i. Mvh Daniel
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

#2 Indlæg af RollaGTi »

hmm, den var ikke med..
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

#3 Indlæg af RollaGTi »

nå, nu ligger den her:
www.3d-server.dk/megasquirt.msq
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Umiddelbart vil jeg sige at du har en ekstremt mager blanding i tomgang, og ved tryk. Hvis man skal dømme ud fra din afr tabel. dette vil give høje køldkørsels værdier, for at holde motoren i gang.
Min gl Volvo kører bedst med en afr på omkring 14-1 i tomgang, og derefter magres der ud til ca 16 ved dellast for at ramme 14,7 ved 100 kpa, og 12 ved 200 kpa.
Choker tilskuddet går fra 160 ved -40 til -18 der efter formindskes det til 100 ved 54 grader.
Den startede fint ved - 10 grader sidste år.
MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

#5 Indlæg af RollaGTi »

i tomgang kører jeg 14,7:1. Og ved fuldlast kører den 12,3:1 Den er dog ikke justeret færdig endnu. Men ellers hele mappet er sat op til og køre 14,7:1 ved tomgang og dellast, 13,9 ved 100kpa og der efter stigende til 12,3 ved 250kpa.
OKay, hvordan står din pulsewidth til ved -40 grader, og hvad med din afterstart enrichment.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

Her er mine data

Prime 1,5 ms
-40 14 ms
70 2,5 ms

afterstart

30%
250 cycles

Warm up
-40 180
-29 180
-18 160
-7 155
4 150
16 147
27 145
38 122
54 100
71 100

Dette er data fra en gl lavkomprimeret 8v volvo motor, og en 16v toyota burde være mere effektiv
De 3 første tal er meget afhænige af dysestørrelsen da alle dyser fyrer en gan pr tændings puls, men man kan bruge forholdet mellem lav og høj temperatur.

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar