Hej er der nogen der har en god ide hvordan man får fat i et turbo kit eller enkelte dele bla. manifold, slanger, intercooler til en Escort fra 96 1,6 90hk, er der nogle erfaringer med Turbo tuning af denne motor, og kan det gøres uden en komplet ombygning af motor fks. stempler, motorstyring osv.
Hvis du ikk kan få lavet en ny manifold, kan det være du kan bruge den orginale, hvor du mont. et overgangs stykke til turboen (hvis der er plads, og turboen ikke kommer til at sidde nede på vejen)
Intercolleren kan du være heldig at bruge en fra en turbo diesel model, ellers a' med kofangeren og se hvor meget plads der er til en universal model.
Rør, slanger kan bla. købes her på siden
Så er det bare om du vil mont. en ny motor styring som eks. MS og ha' mulighedderne for selv at justere, også til senere brug , eller du vil lade den justere med en ny chip.
Hvis du ikk skal køre med mere end 0,5 i tryk, burde det ikk være nødvendigt at sænke kompresionen.
Den originale mainfold er for stor til at lave et overgangs stykke til, desværre.... Så du skal finde ud af noget manifold...
Du kan sagtens sætte turbo på uden at lave noget ved motoren.. Du skal bare sørge for at blandingen er iorden... Hvis det skal være en forholdsvis billig ombygning, kan du nøjes med noget tilskud af en art.. Piggyback, MF2 o.lign.
Ok tak for jeres svar. Men kan det virkelig være rigtigt at der ikke er et firma der kan levere et nyt manifold eller et kit?? Kender i ikke nogle firmaer i fks England der laver sådan noget? Og til sidst er det muligt at nøjes med at montere en justerbar benzintryksregulator, så den får noget mere at leve af, istedet for at montere MF2 eller ligende??
Anonymous skrev:Ok tak for jeres svar. Men kan det virkelig være rigtigt at der ikke er et firma der kan levere et nyt manifold eller et kit?? Kender i ikke nogle firmaer i fks England der laver sådan noget? Og til sidst er det muligt at nøjes med at montere en justerbar benzintryksregulator, så den får noget mere at leve af, istedet for at montere MF2 eller ligende??
Andreas
Du kan jo bruge en lowbudget løsning, og montere en rising rate trykregulator(RRFPR) feks i forholdet 1:1,4 eller deriomkring, så så nøjes med det tryk den nu kan klare, MEN det er nu ikke mange for hvem ordet "nøjes" har den store betydning. Lidt vil i 98% af tilfældende have mere. Medmindre du tilhører de sidste 2%, så bør du nok kigge lidt på en mere gennemført løsning end bare en anden trykregulator. Som absolut minimum et tilskudssystem med dyse/cylinder.
Mange billige løsninger har det med at blive ekstremt dyre...
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Jeg må erkende, og er ked af at indrømme det, at jeg har set flere moderate, gerne kompressor projekter, hvor en prograsiv trykregulator har kunne gøre det. Muligvis havde der kunne hentes en lille bitte smule mere med en mere præcis form for styring, men ikke noget der kunne mærkes tror jeg.
Det lignede stadig glade mennesker, men dog uden de store udvidelses muligheder - også i kraft af kompressoren.