Side 1 af 3
hmm diesel og m/s
: 05 dec 2004, 15:37
af C.Sørensen
jeg sad lige og tænkte på ja ja jeg ved godt det kan være farlig at tænke

men hvis jeg nu monteret en tdi pumpe på min 1.6gtd special motor he he turbo og kompressor

samt dyserne hmm tror i så at jeg kunne bruge m/s til at styre hele herligheden bare lige en tanke mvh C.Sørensen
: 05 dec 2004, 16:13
af Transitfar
Pudsigt...
Jeg har da også tænkt på, om man kunne få noget spændende ud af at udstyre fx en focus C-Max TDCI (135 Hk) med MS..

.
: 05 dec 2004, 18:04
af Morten VJ
En commonrail disel ligner en benzin motor styring i opbygning.
Men der er min 3 punkter der giver problemer, det første er spændingen til dyserne, der er på 48 volt på en disel.
Det næste er den sprøjter sekventielt og to gange, hvilket MS ikke understøtter.
Desuden er der refernce til brændstoftrykket, styring af egr/ gasspjæld osv.
Den kører med en lmm måler, ms bruger en mapsensor.
Nej det er fuldstændigt umuligt. PT.
Morten
: 05 dec 2004, 18:05
af HenrikGM
Transitfar skrev:Pudsigt...
Jeg har da også tænkt på, om man kunne få noget spændende ud af at udstyre fx en focus C-Max TDCI (135 Hk) med MS..

.
Fortæl mig hvordan hardwaren er styret oprindeligt, så skal jeg fortælle jer om MS kan tumle det....
: 05 dec 2004, 18:52
af C.Sørensen
hmm undskyld jeg spør dumt men hvorfor er der 48V til at åbne en diesel dyse ja det bliver et problem med brændstoftryk det akn jeg godt se men EGR og gasspjæld hmm EGRèn smid det ad pommeren til ikke nødvendigt og gasspjældtet det skulle være lige til vil jeg mene
: 05 dec 2004, 19:05
af xxblade
Det som i så gerne vil ha MS til at styre findes der jo allerede en masse forskeligt grej til som er testet og gennemprøvet, så jeg har lidt svært ved se hvor i vil hen med det ????
: 05 dec 2004, 19:07
af Morten VJ
De 48 volt bruges for at sænke amperene, men den trækker stadig mange, bedømt på lednings tykkelsen til dyserne, doppelt så tyk som en benziner.
Ok vi skrotter egr, og llm og gasspjæld, da de hører sammen. Fuck miljø Svend
Så er der problemet med sekventielt, og en pilot indsprøjtning efterfulgt af en hoved indsprøjtning. hvilket ms ikke kan understøtte pt.
Selv en MOtec styring kan ikke styre en disel,
Men hvorfor kompressor og turbo på en diecel
Morten
: 05 dec 2004, 19:08
af xxblade
Morten VJ skrev:Men hvorfor kompressor og turbo på en diecel
Morten
Det er også stadigvæk mig en gåde ????
: 05 dec 2004, 19:09
af Morten VJ
xxblade skrev:Det som i så gerne vil ha MS til at styre findes der jo allerede en masse forskeligt grej til som er testet og gennemprøvet, så jeg har lidt svært ved se hvor i vil hen med det ????
Dvs at der findes en programmerbar diesel styring, hvor henne.
Morten
: 05 dec 2004, 19:12
af xxblade
Hvilken som helst chiptuner bruger det, feks DOT engineering, det er bare et spørgsmål om at få fat i softwaren og de rigtige kabler...