vw gtd turbo og kompressor ??? toppakning

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

vw gtd turbo og kompressor ??? toppakning

#1 Indlæg af C.Sørensen »

hejsa alle sammen hmm der er nok flere af jer der ved jeg er bidt af en gal diesel motor, og nu har jeg jeg brugt en del af penge og tid på mit nye projekt en vw golf 1.6 GTD af Typen SB det der er sket med motoren er at den er blevet total renoveret d.v.s nye stempeler nyt topstykke lejer pakninger pakdåser en kobling fra en tdi samt gearkassen ud over det så er der monteret en indsprøjtnings pumpe fra en 1.9 g3 GTD, og nu til det virkelige syge der sidder en sc14 kompressor på samt en t3 garret turbo fra en saab, jeg har bygget et styre modul til kompressoren så at den er aktiv fra 0rpm til 2500rpm ca kompressoren er gearet så den giver 0,8 i ladetryk plus styre modulet er lave sådan har at ved fuld gas så aktivere den også kompressoren , turboen er en renoveret T3 fra saab 9000 den er med juster bar ladetryk men jeg regner med at den skal give 1.0bar ladetryk altså et max lade tryk på 1.8bar
og det der nu plager mig voldsomt er jeg har læst om mange andre som køre med lige så meget tryk som min kommer til men hvordan dælen kan de få toppakningen til at holde ????? min motor sidder lige nu i bænk og er ved at blive kørt til med std ladetryk er der nogen der ved om man kan bruge en toppakning fra en 1,9 tdi motor og så lige min sidste tanke er der bedre men en af disse vandkølet intercooler eller bare en almendelig intercooler på forhånd tak for hjælpen mvh C.Sørensen
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Det er egentligt mere interessant at høre hvordan du vil regulere brændstof ifht ladetryk når kompressoren er aktiv?

Er den nye pumpe trykreguleret, evt elektronisk?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#3 Indlæg af C.Sørensen »

ja der er også endnu et af mine problemer jeg har før været heldig med en lille elmotor med et tandhjul i forbindelse med en kæde og en et hjul på mængte justerskruen det er lidt noget fusk med det virket fint på min golf 1 gtd men den pumpe jeg har nu en AAZ pumpe fra golf 3 1.9gtd er reguleret efter tryk eller sug i indsugnings manifolden men jeg har læst/set en amerikansk udgave af pumpen med elektronisk regulering men nok lidt svær at støve op.
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
ford p7 biturbo
Medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 16 jul 2004, 02:13

Re: vw gtd turbo og kompressor ??? toppakning

#4 Indlæg af ford p7 biturbo »

en alm. toppakning kan da godt holde til 2bar så hvad er problemet den skal bare være varm inden du flammer den af
Min fætters kammy kærte med 2,5 bar uden problemer i en 1.9 gtd og jeg kender flere der har kørt med 2 bar i flere år
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#5 Indlæg af C.Sørensen »

okay spændene ja den orginale har også holdt fint ind til videre men jeg er jo også kun ved at køre den til i bænk med 0.6 til 1.0 bars ladetryk hmm mon pakningen fra en 1.9 GTDer er bedre
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Doc 309
Nyt Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 01 dec 2004, 20:33
Geografisk sted: Midt Jylland

#6 Indlæg af Doc 309 »

hejsa. :) prøv at gå ind på www.powerpage.dk under turboladere og så ned under kompressionen der er noget med en toppakning i kobber det burde at holde :) men hvad jeg ved af så skulle der ikke være nogen problem i at bruge den originale.
Std. er ikke godt nok:)

Pug 309 nu med Turbo og typegodkendelse
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#7 Indlæg af brunochristensen »

ja jeg har også plane om en kompressor på min TD det skal fandem kune lade sig gøre. jeg har hørt om G2 TD med G-lader så må det også kunne gøre på andre biler. man kan evt. sætte gas spjæld på.

MVH Bruno
Golf 4 GTI
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#8 Indlæg af C.Sørensen »

det kan også lade sig gøre min køre da med det :D og det med gas spjæld det er der da heller ingen problem i min tidliger HJ60er kørt med spjæld i indsugningen jeg bruger pt en stor kuglelåshane til at lukke for min kompressor dog med manuel betjening pt.
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Henrik Dirksen

#9 Indlæg af Henrik Dirksen »

Hej C.Sørensen har en kammi. der har en golf2 gtd der køre med 1,3 i ladetryk osv. Men han har et problem med at hans gearkasse splidter ad konstant? Kan den 1,9gtd gearkasse holde? .Mvh Henrik Dirksen
ford p7 biturbo
Medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 16 jul 2004, 02:13

#10 Indlæg af ford p7 biturbo »

Henrik Dirksen skrev:Hej C.Sørensen har en kammi. der har en golf2 gtd der køre med 1,3 i ladetryk osv. Men han har et problem med at hans gearkasse splidter ad konstant? Kan den 1,9gtd gearkasse holde? .Mvh Henrik Dirksen


Der er noget med en 6trins fra en golf 4 tdi passer i, trækaxlerne skal bare kortes ned

http://www.vagcars.dk/galleri/g1/g1fartstrup.htm
Besvar