Hjælp en T3 & T4

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Doc 309
Nyt Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 01 dec 2004, 20:33
Geografisk sted: Midt Jylland

Hjælp en T3 & T4

#1 Indlæg af Doc 309 »

Hejsa. Jeg står i et lille problem min T3 er afgået ved døden :( og nu skal der jo så en anden til. Så er det bare hvad skal jeg vælge, en T3 eller T4? jeg har kun få krav, jeg vil helst ikke miste mit bundtræk og mine +150hk :) i min lille 1,9 309... På forhånd tak Doc 309
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#2 Indlæg af bmwmanden »

Hvis din motor kun r en 1,9'er så vil jeg nok mene at en T4 r lige lovlig stor...
BMW ---> Best Motor in the World!
Doc 309
Nyt Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 01 dec 2004, 20:33
Geografisk sted: Midt Jylland

#3 Indlæg af Doc 309 »

Min grund til at spørge r at jeg har hørt at T3eren har det med at revne i turbinesiden. Så var der en der sagde hvorfor ikke ta' en T4 den er både større og er meget stærkere. for han mente at der ikke der ville være meget forskel. og da jeg ikke selv har nogen erfaring med enT4 så ville jeg prøve og spørge nogle der viste mere. :)
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#4 Indlæg af Nolan »

Det er mest de gamle T3'ere, der har det med at revne.
Får du fat i en af de senere modeller med vandkøling, skulle det ikke være et problem.

Du kunne jo også gå efter en T3/T4 hybrid. Nu ved jeg jo ikke hvad dit budget er, men de skulle efter sigende gå ret godt på mindre motorer.

Mvh
Nolan
Doc 309
Nyt Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 01 dec 2004, 20:33
Geografisk sted: Midt Jylland

#5 Indlæg af Doc 309 »

Den T3 jeg havde var med vandkøling den var fra en saab 9000 men den revnede :( men ok den havde også kørt nogle km gennem tiden.

En hybridturbo er det en der er bygget sammen af feks. en T3 turbine og en T4 kompressor?
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

#6 Indlæg af Mark »

Gå efter en GT25 den har kuglelejer = den spinner hurtigt op og levere nemt over 200+hk
heino ascona b
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11 maj 2004, 18:06
Geografisk sted: østfyn

#7 Indlæg af heino ascona b »

@mark
nu kan det godt være at jeg spørger dumt men skal den så ikke hedde gt25bb
Doc 309
Nyt Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 01 dec 2004, 20:33
Geografisk sted: Midt Jylland

#8 Indlæg af Doc 309 »

jo det gør den men den hedder også GT25R. det eneste er prisen den er temlig dyr i forhold til en uden kuglelejer.
Brugeravatar
scotten
Junior Medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#9 Indlæg af scotten »

GT25BB Passer bare ikke på din manifoldsflange...Den er mindre end T3/T4. GT25BB har også 100 mm indsugning istedet for 60mm. for T3 og omkring 70mm. for T4. Jeg tog også en GT25BB. Den er rigtig god til 1.8 Liters motor....Men fuck et stort Kompressorhus.. :shock: ..GRANDE i forhold til T3...
Doc 309
Nyt Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 01 dec 2004, 20:33
Geografisk sted: Midt Jylland

#10 Indlæg af Doc 309 »

Til scotten: hvilket a/r kører du med på kompressoren?
Std. er ikke godt nok:)

Pug 309 nu med Turbo og typegodkendelse
Besvar