Nos på vr6

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
NOS;)
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20 jan 2004, 18:13
Geografisk sted: Grenaa

Nos på vr6

#1 Indlæg af NOS;) »

Hey folkens..!

Hvad vil i sige en golf 3 Vr6 med standard motor kan holde til MAX af Nos?

Har en kammerat der pønser lidt med tanken..


Hilsen M.weje
Brugeravatar
FiatNørden?
Mester Medlem
Indlæg: 679
Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland

#2 Indlæg af FiatNørden? »

hvis ALT i motoren er standart så kan den slet ikke holde til det....
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#3 Indlæg af nmb1022 »

HKS> hhmmmm :roll:

Jeg kan SLET ikke se ideen i den udtalelse :?

Selfølgelig kan den holde til noget gas. Om det er er 15hk eller 250hk. Kender desværre ikke vr6 motoren så kan ikke sige hvor holdbar den er. Men vil som minimum sige 50hk uden problemer. Der trods alt 6 propper at banke på

Dog handler det ALTID om hvordan man bruger det og om det i det hele taget er sat rigtigt til.

Uvidenhed dræber MANGE motore. Det tror jeg mange herinde kan skrive under på
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Brugeravatar
242TI
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 09 jun 2004, 12:52
Geografisk sted: midt. jyl.
Kontakt:

#4 Indlæg af 242TI »

hej.

TIL HKS: det er jeg ikke enig i :shock: , jeg har lavet en med turbo 8)

der blev ikke lavet noget ved motoren, udover box, og øget benz tryk/mængde.
den køre med 246HK med lavt ladetryk, og 291HK ved højt(0,8 bar).

en VR6 er en rimelig stærk motor, bare den får benzin nok :twisted:

ved 0,8 bar- 291HK, og 6-7% i co, målte vi "kun" 780`C i udstødningsmanifolden før turbo. det er der ikke noget der smelter af 8)

jeg vil mene at den godt kan holde til gas, bare det bliver kørt ind på ruller :wink:
jeg har også lavet en G2 1,8-16v, med gas. 212HK og 309NM.
den har kørt et år(min 15 af de store HN-flasker) uden problemer, og han køre som et svin :lol:

noget som også glemmes er flasken´s temperatur, den skal helst være konstant.
nos eller N2O som det hedder, har et flaske tryk på 63 bar ved 30`C, og 30 bar ved 0`C.
en sol-varm bil med 40`C i bag/ved flasken, giver nu 75 bar- 12 bar mere :shock: ..
Det er NU din motor springer i luften eller smelter :( den får for meget gas...

SÆT så det gas på den VR6 :D , jeg vil nok godt hjælpe med at rulle soén :twisted:
242TI
Extrem moment er næsten lige så godt som sex..
Drifting er god håndtering af hendes røv..., og giver ofte en velfortjent hylen...- brug begge hænder, hvis hun bliver for vild...- eller hold igen med sømmet..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=75382
NOS;)
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20 jan 2004, 18:13
Geografisk sted: Grenaa

Nos

#5 Indlæg af NOS;) »

hmm, er der evt en af her inde som ik skal have en million for at hjælpe med montering osv?

/ m. Weje
Brugeravatar
242TI
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 09 jun 2004, 12:52
Geografisk sted: midt. jyl.
Kontakt:

#6 Indlæg af 242TI »

hej.

1. Her i jylland kommer man langt for et par tusser :shock:

2. Hvilket type gas anlæg :roll:

3. Komplet montering, eller bare justering 8)



mvh. skou
242TI
Extrem moment er næsten lige så godt som sex..
Drifting er god håndtering af hendes røv..., og giver ofte en velfortjent hylen...- brug begge hænder, hvis hun bliver for vild...- eller hold igen med sømmet..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=75382
Brugeravatar
FiatNørden?
Mester Medlem
Indlæg: 679
Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland

#7 Indlæg af FiatNørden? »

242TI skrev:der blev ikke lavet noget ved motoren ,udover box, og øget benz tryk/mængde

det er jo det jeg mener...
Hvis man har en standart motor og bare sætter NOS til og fyrer den holder den ik til det... det var skam bare det jeg ville sige... :oops:
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#8 Indlæg af nmb1022 »

242ti> Derfor er det smart at have en tryk/varmestyret varmetæppe. Så kører man altid med det samme tryk. Det er sku for farligt at justere et gasanlæg ind ved f.eks 700psi, selv i kolde DK

En tusse godt spenderet på et varmetæppe :!:

Har aldrig oplevet tryk over 900psi uden varmetæppe i min bil, men min ligger heler ikke i bagage rummet. Det eneste problem jeg har stødt på med at køre med 900-950psi er tiden det tager at varme gassen op (hvis nu man ligepludslig får brug for det)
Dog er der jo også råd for det :-) Min vinterombygning kommer til at byde på flaske varmer over kølevandet. Bilen vil så hele tiden sørge for en varm 900psi flaske :D
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Holm
Junior Medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af Holm »

Her har de ihvertfald en rigtig fed manifold til projektet :wink:

http://www.eiptuning.com/eip/nos.html
Besvar