Ford 2.3 turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
ford p7 biturbo
Medlem

Ford 2.3 turbo

#1 Indlæg af ford p7 biturbo »

Hej jeg har erhvervet mig sådant en motor og villi lige høre om der er nogen der har erfaringer med at trimme sådant en motor. Den skal have 300+ hk og evt med gas. havde tænkt på en t3t4 turbo og en NOS controler der slår gassen fra når der er ladetryk. men i første omg. bare alm tuning
jj

#2 Indlæg af jj »

Hvilken årgang er det og har den siddet i mustang, thunderbird eller merkur.
ford p7 biturbo
Medlem

#3 Indlæg af ford p7 biturbo »

jj skrev:Hvilken årgang er det og har den siddet i mustang, thunderbird eller merkur.

Hej den er med karburator men jeg har købt inspr. manifold fra en nyere
tror det er en 77
jj

#4 Indlæg af jj »

Det var først i midten af 80 erne at de fik udviklet turbo motorene og indsprøjtningerne så det virkede de gamle motorer havde ikke meget effekt. Dem der har fået 300 hk ud af en 155 hk turbo har skiftet både knast og ventiler + monteret intercooler og motorstyrings dele fra svo mustang. Turboen holder vist heller ikke længe når effekten er over 250 hk. Spørg på turbo mustang siden.
ford p7 biturbo
Medlem

#5 Indlæg af ford p7 biturbo »

jj skrev:Det var først i midten af 80 erne at de fik udviklet turbo motorene og indsprøjtningerne så det virkede de gamle motorer havde ikke meget effekt. Dem der har fået 300 hk ud af en 155 hk turbo har skiftet både knast og ventiler + monteret intercooler og motorstyrings dele fra svo mustang. Turboen holder vist heller ikke længe når effekten er over 250 hk. Spørg på turbo mustang siden.

Tak for svaret hvad er www adressen på mustangsiden?
Morten VJ
Mester Medlem
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar